Połączone siły – JMS A5 Cabrio 2.0 TFSI (2010)

Firmy JMS i Senner Tuning podjęły się współpracy przy przygotowaniu Audi A5 Cabrio z 2-litrowym silnikiem. Jak im to wyszło? Oceńcie sami.

Obraz
Olgierd Lachowski

Firmy JMS i Senner Tuning podjęły się współpracy przy przygotowaniu Audi A5 Cabrio z 2-litrowym silnikiem. Jak im to wyszło? Oceńcie sami.

JMS A5 Cabrio 2.0 TFSI fot.2
JMS A5 Cabrio 2.0 TFSI fot.2

Bodykit zastosowany w tym samochodzie jest bardzo skromny. JMS zainstalowało optycznie obniżającą auto listwę pod przednim zderzakiem oraz fartuch pod tylnym zderzakiem. Obie części są w cenie 269 euro. Wkład Sennera w zmiany to nowy sportowy układ wydechowy z czterema końcówkami (1090 euro).

W podwoziu znalazło się zawieszenie firmy KW, a kabriolet zdobią felgi o średnicy 20”, na które nałożono opony 245/30 R 20 (przód i tył).

Pod maską tego Audi znajduje się 2-litrowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem. W tym aucie silnik wytwarza moc 180 KM w zakresie 4000-6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-3900 obr./min. Przy masie 1730 kg A5 2.0 TFSI setkę osiąga po 8,90 s i rozpędza się do 219 km/h.

Niestety tunerzy nie zdecydowali się na zmiany w obrębie jednostki napędowej, przez co tuning samochodu wydaje się niekompletny. Wygląda na to, że firmy niespecjalnie przyłożyły się do swoich zadań, szczególnie mowa tu o Senner Tuning, które przecież specjalizuje się w tuningu mechanicznym Audi.

JMS A5 Cabrio 2.0 TFSI fot.3
JMS A5 Cabrio 2.0 TFSI fot.3

Na pocieszenie pozostaje wiadomość, że takich samych zmian stylistycznych można dokonać w dowolnym modelu A5 Cabrio.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 180 KM przy 4000-6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 90,73 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1500-3900 obr./min
  • Skrzynia biegów: Bezstopniowa Multitronic
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 20\
  • Koła tylne: 20\
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 245/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,61 kg/KM
  • Długość: 4625 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Rozstaw osi: 2751 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,90 s
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h

Koszty:

  • Listwa pod przedni zderzak: 269 euro
  • Tylny fartuch: 269 euro
  • Układ wydechowy: 1090 euro
  • Zawieszenie KW: 1319 euro
  • Komplet kół + opony: 5500 euro

RAZEM: max.: 8447 euro[block position="inside"]8551[/block]

Źródło: topspeed

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było