Połączone siły – JMS A5 Cabrio 2.0 TFSI (2010)

Firmy JMS i Senner Tuning podjęły się współpracy przy przygotowaniu Audi A5 Cabrio z 2-litrowym silnikiem. Jak im to wyszło? Oceńcie sami.

Połączone siły – JMS A5 Cabrio 2.0 TFSI (2010)
Olgierd Lachowski

28.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:56

Firmy JMS i Senner Tuning podjęły się współpracy przy przygotowaniu Audi A5 Cabrio z 2-litrowym silnikiem. Jak im to wyszło? Oceńcie sami.

JMS A5 Cabrio 2.0 TFSI fot.2
JMS A5 Cabrio 2.0 TFSI fot.2

Bodykit zastosowany w tym samochodzie jest bardzo skromny. JMS zainstalowało optycznie obniżającą auto listwę pod przednim zderzakiem oraz fartuch pod tylnym zderzakiem. Obie części są w cenie 269 euro. Wkład Sennera w zmiany to nowy sportowy układ wydechowy z czterema końcówkami (1090 euro).

W podwoziu znalazło się zawieszenie firmy KW, a kabriolet zdobią felgi o średnicy 20”, na które nałożono opony 245/30 R 20 (przód i tył).

Pod maską tego Audi znajduje się 2-litrowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem. W tym aucie silnik wytwarza moc 180 KM w zakresie 4000-6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-3900 obr./min. Przy masie 1730 kg A5 2.0 TFSI setkę osiąga po 8,90 s i rozpędza się do 219 km/h.

Niestety tunerzy nie zdecydowali się na zmiany w obrębie jednostki napędowej, przez co tuning samochodu wydaje się niekompletny. Wygląda na to, że firmy niespecjalnie przyłożyły się do swoich zadań, szczególnie mowa tu o Senner Tuning, które przecież specjalizuje się w tuningu mechanicznym Audi.

JMS A5 Cabrio 2.0 TFSI fot.3
JMS A5 Cabrio 2.0 TFSI fot.3

Na pocieszenie pozostaje wiadomość, że takich samych zmian stylistycznych można dokonać w dowolnym modelu A5 Cabrio.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 180 KM przy 4000-6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 90,73 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1500-3900 obr./min
  • Skrzynia biegów: Bezstopniowa Multitronic
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 20\
  • Koła tylne: 20\
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 245/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,61 kg/KM
  • Długość: 4625 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Rozstaw osi: 2751 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,90 s
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h

Koszty:

  • Listwa pod przedni zderzak: 269 euro
  • Tylny fartuch: 269 euro
  • Układ wydechowy: 1090 euro
  • Zawieszenie KW: 1319 euro
  • Komplet kół + opony: 5500 euro

RAZEM: max.: 8447 euro[block position="inside"]8551[/block]

Źródło: topspeed

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)