Polacy kochają ekologiczne SUV-y. Poznaj model, który się wyróżnia

Z roku na rok polscy klienci coraz częściej stawiają na SUV-y, które stanowią doskonałą alternatywę dla nadwozia typu kombi. Na tle konkurencji szczególnie wyróżnia się jedna marka, a jest nią koreański Hyundai, który od zawsze cieszył się sympatią Polaków, a teraz bije rekord za rekordem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © Materiał partnera
Wojciech Grzesiak

Nie do zatrzymania

Po zamknięciu 2021 r. w centrali marki Hyundai wystrzeliły korki od szampana po tym, jak sprzedaż sięgnęła 3,89 mln pojazdów. To oznaczało wzrost sprzedaży o 3,9 proc. i zwiększenie sprzedaży poza Koreą Południową o 7 proc. do 3 164 143 szt. Liczby przedstawiają się doskonale także w Polsce, gdzie w 2020 r. Hyundai kończył grudzień na 9. miejscu, a 12 miesięcy później trafił do pierwszej piątki ze wzrostem na poziomie 45,8 proc. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2022 r. Hyundai już cieszy się wynikiem 33,9 proc. na plusie.

W ostatnich latach Hyundai był kojarzony przede wszystkim z bardzo udanym modelem i30, ale teraz pałeczkę przejął wszechstronny SUV TUCSON. W pierwszych dwóch miesiącach 2022 różne wersje TUCSONA trafiły do 1901 polskich garaży. To oznacza wzrost zainteresowania aż o 50,9 proc. i z pewnością liczby te będą coraz lepsze. Z czego to wynika? Przede wszystkim z faktu, że producent zwiększył udział wersji hybrydowych aż do 6 wariantów. Dzięki temu każdy może znaleźć rozwiązanie dopasowane do potrzeb.

Więcej

Co oferuje Hyundai na rok 2022? W przypadku miękkiej hybrydy klienci mają do dyspozycji dwie wersje z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDi o mocy 150 KM napędzającym przednią oś lub 180-konną z napędem na cztery koła. W klasycznej hybrydzie z silnikiem 1.6 T-GDi maksymalna moc wynosi 230 KM. W hybrydzie plug-in pod maską drzemie 265 KM. Ceny modelu TUCSON zaczynają się od 113 900 zł.

Bezpieczniej

Nie jest zaskoczeniem, że samochód zdobył 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Skoro o bezpieczeństwie mowa, to oprócz przemyślanej konstrukcji kierowca jest wspierany przez bogaty pakiet elektroniki. Lista jest długa, ale warto wspomnieć o systemie kamer monitorujących martwe pole, asystentach unikania kolizji czołowych, utrzymania na pasie ruchu, ostrzegania o ruchu poprzecznym i innych elementach systemu Hyundai SmartSense.

Dalej

To jednak nie koniec rewolucji, bo kolejnym krokiem do przyszłości jest IONIQ 5. Ten elegancki, funkcjonalny i w pełni elektryczny SUV zapewnia zasięg prawie 500 km. Podłoga samochodu jest całkowicie płaska, ale jednocześnie zadbano o odpowiednie strefy bezpieczeństwa. Dzięki temu inżynierowie mogli wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów oraz na bagaż. IONIQ 5 również zdobył 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.

Mocniej

Do wyboru są dwie pojemności akumulatorów - 58,0 kWh lub 72,6 kWh oraz napęd na dwa lub na cztery koła. W zależności od dokonanego wyboru do dyspozycji jest maksymalna moc odpowiadająca od 170 do 305 KM. Technologia ultraszybkiego ładowania pozwala na uzupełnienie baterii od 10 do 80 proc. w czasie zaledwie 18 minut. Jeszcze w tym roku producent planuje już kolejną wersję z akumulatorami o pojemności 77,4 kWh. Hyundai IONIQ 5 może się poszczycić tytułem "German Car of The Year 2022", co tylko potwierdza, że warto kupić ten bilet wstępu do świata elektromobilności.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Japończycy zaskoczyli. Silnik, jakiego nikt się nie spodziewał
Japończycy zaskoczyli. Silnik, jakiego nikt się nie spodziewał
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie