Podejście numer jeden – MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic (2011)

MTM jest prawdopodobnie pierwszą firmą, która dokonała jakichkolwiek zmian w Audi A7 Sportback. Na celownik wzięto 245-konny model z silnikiem wysokoprężnym.

Obraz
Olgierd Lachowski
MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.2
MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.2

Audi A7 Sportback to konkurent Mercedesa CLS czy też Porsche Panamery. Firma z Ingolstadt wyczuła, że może odkroić kawałek tortu o nazwie „duże sedany udające coupé” dla siebie. W tej kategorii Audi nie jest debiutantem, bo przecież posiada w ofercie też mniejsze A5 Sportback. Żeby być precyzyjnym, to trzeba dodać, że A7 Sportback nie jest sedanem, tylko liftbackiem.

Ten wielki luksusowy samochód na rynku niemieckim jest sprzedawany z trzema silnikami w czterech specyfikacjach, w tym z „dieslem”. Jest to jednostka V6 o kącie rozwidlenia cylindrów wynoszącym 90[sup]o[/sup]. Motor ma objętość skokową 3,0 l i dzięki pomocy turbosprężarki o zmiennym ustawieniu łopatek kierownicy wytwarza moc 245 KM w zakresie od 4000 do 4500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy sięgający pół tysiąca niutonometrów dostępny jest przy 1400-3250 obr./min.

Motoren Technik Mayer użył elektronicznego modułu M-Cantronic przystosowanego do silników o zapłonie samoczynnym. Wraz z instalacją chip ten kosztuje 1393 euro, a mechanik potrzebuje 1,5 h, żeby go zamontować i wyregulować auto. „Zawirusowanie” silnika zwiększa jego moc do 285 KM (przy 4000-4500 obr./min), a moment obrotowy do 580 Nm (w przedziale od 2500 do 3200 obr./min).

MTM nie podaje osiągów A7 po tej przeróbce. Przypomnę, że fabryczne Audi potrzebuje tylko 6,30 s na przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Jest to zasługa zarówno silnika, jak i dwusprzęgłowej, 7-biegowej skrzyni biegów oraz napędu na wszystkie koła. Prędkość maksymalna seryjnego wozu to 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Z pewnością parametry drogowe MTM A7 są nieco lepsze.

Przedstawiane auto porusza się na 9-ramiennych felgach Bimoto. Nie wiadomo jaki mają dokładnie rozmiar, bo tuner nie poinformował o nim. Te koła produkowane są w średnicach od 19 do 21”. Do nabycia są także tuleje dystansowe o grubości 20 i 30 mm w cenie 173 euro za dwie sztuki (z instalacją).

MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.6
MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.6

Zwiększenie mocy do 285 KM zbliża MTM A7 Sportback do seryjnego auta z 3-litrowym benzynowym silnikiem. Wkrótce można się spodziewać bardziej zaawansowanych zmian, przy czym będą to tylko modyfikacje techniczne.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 285 KM przy 4000-4500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 96,06 KM/l (82,58 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 580 Nm przy 2500-3200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1845 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,47 kg/KM (seryjny – 7,53 kg/KM)
  • Długość: 4969 mm
  • Szerokość: 1911 mm
  • Wysokość: 1420 mm
  • Rozstaw osi: 2914 mm
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.1
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.2
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.3
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.4
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.5
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.6
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.7
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.8
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.9
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.10
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.11
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.12
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.13
  • MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.14
[1/14] MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.1 Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.