Podejście nr 2 - MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M‑Cantronic (2011)
W lutym tego roku informowaliśmy o tym, że firma MTM podkręciła 245-konne Audi A7 z silnikiem diesla do 285 KM. Teraz dołożyła w tym samym egzemplarzu kolejne konie mechaniczne.
05.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:15
W lutym tego roku informowaliśmy o tym, że firma MTM podkręciła 245-konne Audi A7 z silnikiem diesla do 285 KM. Teraz dołożyła w tym samym egzemplarzu kolejne konie mechaniczne.
Mierzące prawie 5 metrów długości luksusowe Audi A7 Sportback dostępne jest z kilkoma jednostkami napędowymi, wśród których jest także 3-litrowy, 6-cylindrowy widlasty silnik o zapłonie samoczynnym. Wspomagana turbosprężarką o zmiennym ustawieniu kierownic (pot. o zmiennej geometrii) jednostka napędowa wytwarza moc 245 KM przy 4000-4500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi dokładnie 500 Nm w przedziale od 1400 do 3250 obr./min.
Kosztujący niespełna 1500 euro nowy moduł sterujący rozszerza nieco możliwości silnika. Po modyfikacji motor ma moc 300 KM w tym samym zakresie, co seryjny silnik, natomiast maksymalny moment obrotowy wzrósł do 600 Nm przy 2500-3200 obr./min.
Usunięty ogranicznik prędkości nie przeszkadza już autu w rozpędzaniu się do 263 km/h. Również przyspieszenie do 100 km/h jest nieco lepsze, bo wynosi 5,80 s, a to o pół sekundy lepiej niż w samochodzie fabrycznym.
Osoby spragnione mocniejszych wrażeń akustycznych mają możliwość zakupu tylnej części układu wydechowego, w skład której wchodzi tylny sportowy tłumik i cztery końcówki rur wydechowych. Wraz z instalacją ten dodatek kosztuje 2593 euro.
Prezentowany samochód jeździ na kołach z 9-ramiennymi felgami Bimoto. Niestety, jak dotąd MTM nie podało jaką mają one średnicę w tym wozie. Bimoto produkowane są w rozmiarach od 19” do 21”.
Od pewnego czasu tuner pracuje nad modułem zmieniającym ustawienia zawieszenia Audi A7, który będzie miał nazwę F-Cantronic. Nie znamy jednak daty jego wprowadzenia.
Konkurencja
[/blo-link-inner]
Dane techniczne
- Typ: V6, 90supo/sup, ZS
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 300 KM przy 4000-4500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 101,11 KM/l (seryjny - 82,58 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 2500-3200 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1845 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,15 kg/KM (seryjny – 7,53 kg/KM)
- Długość: 4969 mm
- Szerokość: 1911 mm
- Wysokość: 1420 mm
- Rozstaw osi: 2914 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,80 s
- Prędkość maksymalna: 263 km/h
Źródło: MTM