Podejście nr 2 - MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M‑Cantronic (2011)

W lutym tego roku informowaliśmy o tym, że firma MTM podkręciła 245-konne Audi A7 z silnikiem diesla do 285 KM. Teraz dołożyła w tym samym egzemplarzu kolejne konie mechaniczne.

Podejście nr 2 - MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic (2011)
Olgierd Lachowski

05.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:15

W lutym tego roku informowaliśmy o tym, że firma MTM podkręciła 245-konne Audi A7 z silnikiem diesla do 285 KM. Teraz dołożyła w tym samym egzemplarzu kolejne konie mechaniczne.

Mierzące prawie 5 metrów długości luksusowe Audi A7 Sportback dostępne jest z kilkoma jednostkami napędowymi, wśród których jest także 3-litrowy, 6-cylindrowy widlasty silnik o zapłonie samoczynnym. Wspomagana turbosprężarką o zmiennym ustawieniu kierownic (pot. o zmiennej geometrii) jednostka napędowa wytwarza moc 245 KM przy 4000-4500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi dokładnie 500 Nm w przedziale od 1400 do 3250 obr./min.

Kosztujący niespełna 1500 euro nowy moduł sterujący rozszerza nieco możliwości silnika. Po modyfikacji motor ma moc 300 KM w tym samym zakresie, co seryjny silnik, natomiast maksymalny moment obrotowy wzrósł do 600 Nm przy 2500-3200 obr./min.

MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.6
MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.6

Usunięty ogranicznik prędkości nie przeszkadza już autu w rozpędzaniu się do 263 km/h. Również przyspieszenie do 100 km/h jest nieco lepsze, bo wynosi 5,80 s, a to o pół sekundy lepiej niż w samochodzie fabrycznym.

Osoby spragnione mocniejszych wrażeń akustycznych mają możliwość zakupu tylnej części układu wydechowego, w skład której wchodzi tylny sportowy tłumik i cztery końcówki rur wydechowych. Wraz z instalacją ten dodatek kosztuje 2593 euro.

Prezentowany samochód jeździ na kołach z 9-ramiennymi felgami Bimoto. Niestety, jak dotąd MTM nie podało jaką mają one średnicę w tym wozie. Bimoto produkowane są w rozmiarach od 19” do 21”.

MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.13
MTM A7 Sportback 3.0 TDI Quattro M-Cantronic fot.13

Od pewnego czasu tuner pracuje nad modułem zmieniającym ustawienia zawieszenia Audi A7, który będzie miał nazwę F-Cantronic. Nie znamy jednak daty jego wprowadzenia.

Konkurencja

[/blo-link-inner]

Dane techniczne

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 300 KM przy 4000-4500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,11 KM/l (seryjny - 82,58 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 2500-3200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1845 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,15 kg/KM (seryjny – 7,53 kg/KM)
  • Długość: 4969 mm
  • Szerokość: 1911 mm
  • Wysokość: 1420 mm
  • Rozstaw osi: 2914 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,80 s
  • Prędkość maksymalna: 263 km/h

Źródło: MTM

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)