Pirelli zmieni twardą mieszankę

Za nami już cztery wyścigi sezonu 2013. Po raz kolejny okazało się, że gigantyczne znaczenie, często nawet większe niż osiągi bolidu, ma odpowiedni dobór mieszanki opon oraz to, w jaki sposób auto obchodzi się z ogumieniem. Pirelli postawiło na zmiany, bardzo drobne zmiany.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Chociaż nie wszyscy miłośnicy Formuły 1 to wiedzą, co rok producenci opon przygotowują nowe mieszanki w ścisłej współpracy z FIA. Pirelli, które wniosło do wyścigów F1 sporo zamieszania, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, także stosuje tę praktykę.

W tym sezonie opony wykonane z miękkiej bądź supermiękkiej mieszanki (zależy od tego, jakie komplety firma przygotuje na wyścig) wytrzymują znacznie krócej od twardszego ogumienia. Takie podejście zaniepokoiło Red Bulla, który prosił Pirelli o zmiany w mieszankach opon.

Ostatecznie jednak dostawca ogumienia zdecydował się wprowadzić delikatne modyfikacje wyłącznie do twardego ogumienia, które przeznaczone będzie na weekendy wyścigowe rozgrywane w Europie, gdzie jest o wiele niższa temperatura asfaltu niż w Bahrajnie czy Malezji.

Zdaniem Christiana Hornera, szefa zespołu Red Bull, jazda na cztery pit stopy jest zbyt ekstremalna i zespoły za często muszą balansować na krawędzi, kombinując z liczbą okrążeń pokonywanych podczas poszczególnych stintów. Trudno odmówić mu odrobiny racji, jednak Pirelli zmieniło F1 na lepszą.

Źródło: DzielPasje

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić