Peugeot 301 doczekał się face liftingu
Peugeot 301 dołącza do swego koncernowego brata jakim jest Citroën C-Elysée. Podobnie jak on, doczekał się odświeżonego, znacznie atrakcyjniejszego wydania.
24.11.2016 | aktual.: 14.10.2022 14:03
Francuzi nie zdecydowali się na rewolucję, lecz dzięki kilku prostym zabiegom znacząco poprawili prezencję swojego sedana. Większa dbałość o detale sprawia, że auto nie robi już wrażenia budżetowego, jak miało to miejsce dotychczas.
Taki efekt osiągnięto przede wszystkim dzięki przeprojektowaniu przedniej części pojazdu, ubranej w nowe reflektory, światła LED do jazdy dziennej i pokaźną atrapę chłodnicy, która w bogatszych wersjach jest chromowana. Z tyłu natomiast, podobnie jak w Citroënie znajdziemy światła z nową grafiką 3D, które prezentują się znacznie nowocześniej niż dotychczas.
Wnętrze to kolejna kopia tego, co znamy już z C-Elysée. Rolę centralnego elementu pełni 7-calowy, dotykowy wyświetlacz, który w bogatszych wersjach może obsługiwać system nawigacji, czy kamerę cofania. Dzięki takiemu rozwiązaniu oraz lepszym materiałom wykończeniowym, wnętrze 301 sprawia lepsze wrażenie niż dotychczas.
Face lifting sprawił, że francuskie sedany, zarówno C-Elysée jak i 301 dojrzały i mogą stanowić alternatywę dla wielu droższych modeli. To oczywiście nadal tanie, budżetowe propozycje stworzone z myślą o rynkach rozwijających się. Z tą różnicą, że po liftingu ta taniość nie razi w oczy. Szczególnie gdy mówimy o bogatszych wersjach wyposażenia.
Klienci decydujący się na 301 mają do wyboru całkiem bogatą gamę silników. Rolę bazowej jednostki pełni benzynowy motor 1,2 o mocy 82 KM. Chętni na więcej mogą wybrać 115-konne 1,6. Dla zwolenników diesla przygotowano natomiast dobrze znane 1,6 HDi w dwóch wariantach mocy: 92 KM i 100 KM. Każda z jednostek występuje w parze z 5-biegową przekładnią manualną. W benzyniakach można zdecydować się także na opcjonalny automat o takiej samej liczbie przełożeń.
Odświeżone wydanie trafi na rynek w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Ceny nie są jeszcze znane. Jeśli nie ulegną zmianie, sedan powinien kontynuować swoją dobrą passę, tym bardziej, że po liftingu zyskał znacznie na atrakcyjności.