Peugeot 207 ekonomiczny do granic możliwości - 3.8-litra na setkę

Okazuje się, że czasem wystarczy tylko parę drobnych zabiegów żeby obniżyć spalanie w aucie. BMW w 316d postawiło na osłabienie silnika, Audi w A4 2.0 TDIe postawiło na aerodynamikę, a Peugeot z 207 postawił na jedno i drugie.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Okazuje się, że czasem wystarczy tylko parę drobnych zabiegów żeby obniżyć spalanie w aucie. BMW w 316d postawiło na osłabienie silnika, Audi w A4 2.0 TDIe postawiło na aerodynamikę, a Peugeot z 207 postawił na jedno i drugie.

Model na zdjęciu powyżej nazywa się dokładnie 207 Economique i pierwszy raz został pokazany w Genewie, gdzie jednak nie zrobił większego zamieszania. Teraz, a konkretnie w październiku auto trafi na rynek brytyjski i z czasem pewnie i do nas. Skupmy się jednak na osiągach.

Żeby maksymalnie ograniczyć spalanie 90-konna jednostka 1.6 HDI dostała nowe oprogramowanie komputera sterującego oraz specjalny wymiennik ciepła ochładzający ponownie przepalane spaliny. Dodatkowo zamontowano pięciobiegową skrzynię manualną z nieco zmienionym przełożeniem ostatniego biegu, a całość postawiono na oponach Michelin VLRR o niskim stopniu tarcia.

Drugi rodzaj usprawnień dotyczył głównie aerodynamiki pojazdu. Zawieszenie zostało obniżone o 5mm i delikatnie utwardzone, to w połączeniu z nieco większymi i dłuższymi zderzakami, progami, lotką dachową oraz zoptymalizowanymi wlotami powietrza pozwoliło zmniejszyć współczynnik oporu powietrza z 0.30 do 0.274.

Efekt? Peugeot 207 Economique przejedzie sto kilometrów spalając przy tym średnio zaledwie 3.8-litra oleju napędowego, natomiast emisja CO2 została zredukowana do 99g/km. W Wielkiej Brytanii auto będzie dostępne w dwóch wersjach wyposażenia Economique oraz Economique+, ceny zaczną się od 12.995 funtów.

Z tego co pamiętam to Polo Bluemotion spala chyba 3.9-litra. Każdy krok w stronę obniżenia spalania jest bardzo pożyteczny. Plus dla Peugeota. [block position="inside"]9834[/block]

Źródło: carscoop.blogspot.com

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇