Peugeot 207 ekonomiczny do granic możliwości - 3.8‑litra na setkę
Okazuje się, że czasem wystarczy tylko parę drobnych zabiegów żeby obniżyć spalanie w aucie. BMW w 316d postawiło na osłabienie silnika, Audi w A4 2.0 TDIe postawiło na aerodynamikę, a Peugeot z 207 postawił na jedno i drugie.
20.07.2009 | aktual.: 10.10.2022 18:22
Okazuje się, że czasem wystarczy tylko parę drobnych zabiegów żeby obniżyć spalanie w aucie. BMW w 316d postawiło na osłabienie silnika, Audi w A4 2.0 TDIe postawiło na aerodynamikę, a Peugeot z 207 postawił na jedno i drugie.
Model na zdjęciu powyżej nazywa się dokładnie 207 Economique i pierwszy raz został pokazany w Genewie, gdzie jednak nie zrobił większego zamieszania. Teraz, a konkretnie w październiku auto trafi na rynek brytyjski i z czasem pewnie i do nas. Skupmy się jednak na osiągach.
Żeby maksymalnie ograniczyć spalanie 90-konna jednostka 1.6 HDI dostała nowe oprogramowanie komputera sterującego oraz specjalny wymiennik ciepła ochładzający ponownie przepalane spaliny. Dodatkowo zamontowano pięciobiegową skrzynię manualną z nieco zmienionym przełożeniem ostatniego biegu, a całość postawiono na oponach Michelin VLRR o niskim stopniu tarcia.
Drugi rodzaj usprawnień dotyczył głównie aerodynamiki pojazdu. Zawieszenie zostało obniżone o 5mm i delikatnie utwardzone, to w połączeniu z nieco większymi i dłuższymi zderzakami, progami, lotką dachową oraz zoptymalizowanymi wlotami powietrza pozwoliło zmniejszyć współczynnik oporu powietrza z 0.30 do 0.274.
Efekt? Peugeot 207 Economique przejedzie sto kilometrów spalając przy tym średnio zaledwie 3.8-litra oleju napędowego, natomiast emisja CO2 została zredukowana do 99g/km. W Wielkiej Brytanii auto będzie dostępne w dwóch wersjach wyposażenia Economique oraz Economique+, ceny zaczną się od 12.995 funtów.
Z tego co pamiętam to Polo Bluemotion spala chyba 3.9-litra. Każdy krok w stronę obniżenia spalania jest bardzo pożyteczny. Plus dla Peugeota. [block position="inside"]9834[/block]
Źródło: carscoop.blogspot.com