Peugeot 207 ekonomiczny do granic możliwości - 3.8-litra na setkę

Okazuje się, że czasem wystarczy tylko parę drobnych zabiegów żeby obniżyć spalanie w aucie. BMW w 316d postawiło na osłabienie silnika, Audi w A4 2.0 TDIe postawiło na aerodynamikę, a Peugeot z 207 postawił na jedno i drugie.

Peugeot 207 ekonomiczny do granic możliwości - 3.8-litra na setkę
Bartosz Pokrzywiński
SKOMENTUJ

Okazuje się, że czasem wystarczy tylko parę drobnych zabiegów żeby obniżyć spalanie w aucie. BMW w 316d postawiło na osłabienie silnika, Audi w A4 2.0 TDIe postawiło na aerodynamikę, a Peugeot z 207 postawił na jedno i drugie.

Model na zdjęciu powyżej nazywa się dokładnie 207 Economique i pierwszy raz został pokazany w Genewie, gdzie jednak nie zrobił większego zamieszania. Teraz, a konkretnie w październiku auto trafi na rynek brytyjski i z czasem pewnie i do nas. Skupmy się jednak na osiągach.

Żeby maksymalnie ograniczyć spalanie 90-konna jednostka 1.6 HDI dostała nowe oprogramowanie komputera sterującego oraz specjalny wymiennik ciepła ochładzający ponownie przepalane spaliny. Dodatkowo zamontowano pięciobiegową skrzynię manualną z nieco zmienionym przełożeniem ostatniego biegu, a całość postawiono na oponach Michelin VLRR o niskim stopniu tarcia.

Drugi rodzaj usprawnień dotyczył głównie aerodynamiki pojazdu. Zawieszenie zostało obniżone o 5mm i delikatnie utwardzone, to w połączeniu z nieco większymi i dłuższymi zderzakami, progami, lotką dachową oraz zoptymalizowanymi wlotami powietrza pozwoliło zmniejszyć współczynnik oporu powietrza z 0.30 do 0.274.

Efekt? Peugeot 207 Economique przejedzie sto kilometrów spalając przy tym średnio zaledwie 3.8-litra oleju napędowego, natomiast emisja CO2 została zredukowana do 99g/km. W Wielkiej Brytanii auto będzie dostępne w dwóch wersjach wyposażenia Economique oraz Economique+, ceny zaczną się od 12.995 funtów.

Z tego co pamiętam to Polo Bluemotion spala chyba 3.9-litra. Każdy krok w stronę obniżenia spalania jest bardzo pożyteczny. Plus dla Peugeota. [block position="inside"]9834[/block]

Źródło: carscoop.blogspot.com

Wybrane dla Ciebie

Tajemnicza kratka na desce rozdzielczej. Do czego naprawdę służy?
Tajemnicza kratka na desce rozdzielczej. Do czego naprawdę służy?
Pierwsza jazda: Bentley Flying Spur Azure – suma wszystkich wygód
Pierwsza jazda: Bentley Flying Spur Azure – suma wszystkich wygód
Nowe drogi na wakacje. Generalna Dyrekcja wskazuje, którędy pojedziemy
Nowe drogi na wakacje. Generalna Dyrekcja wskazuje, którędy pojedziemy
Zapominają, a potem nie mogą odpalić. Typowa usterka w czasie upałów
Zapominają, a potem nie mogą odpalić. Typowa usterka w czasie upałów
Elektryki Volkswagena dostaną fizyczne przyciski. Wiemy kiedy
Elektryki Volkswagena dostaną fizyczne przyciski. Wiemy kiedy
Tak wygląda nowy Jeep Cherokee. Znamy pierwsze szczegóły
Tak wygląda nowy Jeep Cherokee. Znamy pierwsze szczegóły
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Najpopularniejsze auta w Europie w maju 2025 roku. Tesla wraca do gry
Najpopularniejsze auta w Europie w maju 2025 roku. Tesla wraca do gry
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki