Pamiętnik testa #0: Początek

Kiedy byliście jeszcze dziećmi to w jakim zawodzie widzieliście się w przyszłości? Strażak? Pilot? Lekarz? A może byliście wyjątkowo wrednymi rudymi dzieciakami, które chciały być pracownikiem urzędu skarbowego? Mój kolega marzył o byciu śmieciarzem, ale niestety nie dane mu było w życiu pobawić się tą wielką zabawką jaką jest śmieciarka. Tak, czy owak większość z tych marzeń przepadła już w wieku nastoletnim, cześć zweryfikował czas, a małej garstce udało się zająć stanowisko z dziecięcych wyobrażeń. Mi się nie udało, chciałem być pilotem. Ale z czasem stwierdziłem, że to dosyć kiepskie zajęcia jak na kogoś kto ma lęk wysokości, nawet jak stoi na taborecie.

Obraz
Źródło zdjęć: © test.auto.pl
Maciej Kukiełka
Obraz
© test.auto.pl
Obraz
© test.auto.pl
Obraz
© test.auto.pl
Obraz
© test.auto.pl
Obraz
© test.auto.pl
Obraz
© test.auto.pl
Obraz
© test.auto.pl
Obraz
© test.auto.pl
Obraz
© test.auto.pl

Na szczęście nie musiałem długo czekać na natchnienie, co mógłbym robić żeby czerpać z tego przyjemność. Mój tata całe życie pracuje przy samochodach, więc to naturalne, że garaż był dla mnie niczym wyspa piratów nafaszerowana skarbami. Na dodatek tak, do której co chwile przypływa nowy okręt. O złapanie bakcyla była więc równie łatwo, jak o złapanie Eboli w Południowej Afryce. Od dziecka byłem fanatykiem samochodów, tak dobrze przeczytaliście, byłem fanatykiem a nie fanem. Byłem wręcz dżihadystą motoryzacji i przez lata chciałem zrobić wszystko, aby zostać zawodowym kierowcą rajdowym lub wyścigowym. Niestety szanse na zrealizowanie takich marzeń dla Polaka są mniejsze niż to że zginiesz trafiony meteorytem.

Obraz
© test.auto.pl

Kombinując jak połączyć swoją pracę i zamiłowanie do samochodów, w końcu wpadłem na genialny pomysł. Zostanę dziennikarzem motoryzacyjnym! Droga do testowania aut, była długa i kręta bardziej niż serpentyny w północnych Włoszech. W międzyczasie, życie zweryfikowało moje wyobrażenia o pracy testera, z zajęcia do zarabiania na życie przerodziło się w pasję realizowaną po godzinach.

Obraz
© test.auto.pl

Pasję, która zmieniła mój punkt widzenia na wiele tematów, pokazała wiele rzeczy, których normalny kierowca nie zauważa, albo po prostu nie zwraca na nie uwagi, a bez wątpienia tej uwagi są warte. W mojej głowie zrodziło i w dalszym ciągu rodzi się wiele przemyśleń w mniejszym lub większym stopniu związanych z motoryzacją. Zarówno z tą z samego szczytu samochodowych marzeń, jak i zwykłej prozy życia za kółkiem.

Obraz
© test.auto.pl

W cyklu felietonów „Z pamiętnika testera” dzielę się z Wami drodzy INTERNAUCI (strasznie bawi mnie to słowo) nie tylko tym, jak zawód dziennikarza motoryzacyjnego wygląda od kuchni i jak w ogóle stać się kimś takim. W dużym stopniu piszę o tym, jak widzę życie za kierownicy testówek, co mnie cieszy, co mnie bawi i co mnie wkur…a, co mnie zasmuca i o tym co mnie zachwyca i olśniewa. O rzeczach, które dotyczą tylko garstki osób, ale też takich z którymi stykamy się wszyscy bez względu na wiek, czy status społeczny. Z resztą co ja Ci będę mówił, chodź i sprawdź sam.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej