Opel w natarciu - Insignia BiTurbo [aktualizacja]
Opel przygotowuje nową broń do walki w segmencie mocnych sedanów. Audi A4 i BMW serii 3 mogą się czuć poważnie zagrożone, ponieważ niemiecki producent przygotował dla modelu Insignia wysokoprężny motor BiTurbo.
08.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:42
Opel przygotowuje nową broń do walki w segmencie mocnych sedanów. Audi A4 i BMW serii 3 mogą się czuć poważnie zagrożone, ponieważ niemiecki producent przygotował dla modelu Insignia wysokoprężny motor BiTurbo.
Nowy, dwulitrowy diesel, wyposażony w układ podwójnego doładowania, będzie generował 194 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Te parametry pozwolą rozpędzić Insignię do 100 km/h w 8,7 s. Wskazówka prędkościomierza przy wciśniętym w podłogę pedale gazu zatrzyma się dopiero wtedy, gdy wskaże 230 km/h.
Oprócz dobrych osiągów 2-litrowe BiTurbo zaskakuje jeszcze dwiema wartościami. Zgodnie z zapowiedzią producenta Insignia napędzana tą jednostką będzie spalać średnio 4,9 l/100 km. Jednocześnie wyemituje średnio 129 g dwutlenku węgla na każdy kilometr przejechanej trasy.
Dzięki zastosowaniu sprężarek o różnych rozmiarach układ BiTurbo pozwala ograniczyć turbodziurę, czyli zakres prędkości obrotowych wału napędowego silnika, w którym pojedyncza turbosprężarka nie zapewnia odpowiedniego ciśnienia doładowania. Powoduje to ograniczenie dynamiki auta podczas przyspieszania. Rozwiązanie Opla pomaga zredukować to zjawisko. Przy niskich prędkościach obrotowych silnika za doładowanie odpowiada mniejsza turbosprężarka.
Insignia z motorem BiTurbo będzie opcjonalnie wyposażana w napęd na cztery koła. Pakiet ten obejmie również zawieszenie SuperSport, hamulce Brembo oraz system HiPerStrut. Cena podstawowego modelu z podwójnie doładowanym silnikiem Diesla ma wynosić około 33 000 euro.
[aktualizacja 8 grudnia]
Znamy polskie ceny auta Opel Insignia z podwójnie doładowanym silnikiem Diesla. W wersji Cosmo Insignia BiTurbo CDTI będzie on kosztował od 125 000 zł. Wraz z wprowadzeniem tego auta do oferty Opel udostępnia dla wszystkich jego odmian z napędem AWD zawieszenie SuperSport. Do te pory było ono oferowane jedynie w modelu Insignia OPC. Stosowane w nim przednie kolumny HiPerStrut (high performance struts) pozwalają na bardziej dynamiczną jazdę niż w przypadku standardowych rozwiązań trafiających do podstawowych wersji.
Wszystkie odmiany flagowego modelu Opla wyposażone w ręczną skrzynię biegów mają na pokładzie również system Start/Stop, dzięki któremu szczególnie podczas jazdy w mieście spalanie paliwa jest maksymalnie redukowane. Jednak nie tylko niskie zużycie oleju napędowego jest dużą zaletą modelu Insignia BiTurbo. Stała się ona dla Opla mostem do wyższych klas, ponieważ do tej pory tylko firmy kojarzone z droższymi autami stosowali układy biturbo.
W rozwiązaniu producenta z błyskawicą w logo zastosowano dodatkową chłodnicę międzystopniową, połączoną tylko z mniejszą turbosprężarką. Przy niskich prędkościach obrotowych silnika sprawia ona, że do komory spalania dostarczana jest mała ilość powietrza za pośrednictwem krótkiej, bezpośredniej ścieżki. Przy wyższych obrotach zaczyna działać większe turbo wykorzystujące standardowe chłodzenie. Opel to pierwsza marka samochodowa stosująca układ podwójnej chłodnicy międzystopniowej.
Źródło: AutoGuide