Opel/Buick Regal GS - porażka USA?

Świat oszalał. Amerykanie zgłupieli do reszty - zaczęli wzorować się na nas - europejczykach! Od kiedy to na Starym Kontynencie mamy większe silniki niż w USA? Czy to nie dziwne? Dla mnie nie.

2011-Buick-Regal-GS-01
2011-Buick-Regal-GS-01
Michal Grygier

07.01.2010 | aktual.: 07.01.2010 16:15

Skąd taka teoria? Z prostego faktu. Otóż, GM jak wiecie, nie robi nic innego jak produkuje jedno auto, a później przekleja tylko znaczki producenta, którego akurat w danej chwili potrzebuje. Tak jak w tym przypadku.

2011-Buick-Regal-GS-3
2011-Buick-Regal-GS-3

Buick przędzie kiepsko. Ledwo co trzyma się sprzedażowej powierzchni, ale jednak potrzebuje nowych modeli. No to są nowe. Tyle, że jakoś dziwnie przypominają te stare... Ople. Stąd Insignia OPC (czyli najmocniejsza wersja na Europę) nie otrzymała praktycznie żadnych zmian stylistycznych, za to otrzymała znaczek Buick z nazwą Regal GS. Ach stare Regale to było coś. A teraz to jest... Opel. I jeszcze, gdyby amerykanie zamiast zostawiać wygląd OPC, pozostawili też silnik 2,8 litra V6 z turbo i mocą 325 KM to jakoś to by się złożyło w całość. Ale nie! Postanowili zastąpić ten świetny silnik 2-litrowym, czterocylindrowym motorem o mocy 255 KM. Czyżby nagle 2,8 litra stanowiło jakiś problem?!

Ewidentnie amerykanie nie tyle idą, lecz galopują w stronę eko, ekologii oraz wszystkiego co ma związek z kolorem zielonym. Wielkie pojemności się już nie podobają, spalanie ma większe znaczenie niż wygląd, a Europa i jej motoryzacja nie jest już tematem drwin.

W dodatku oficjele GM informują, że 255 konny Regal będzie w stanie przyspieszać do pierwszej setki w czasie poniżej 6 sekund. Hm. Tyle, że Insignia OPC z zaprzęgiem 325 KM robi to w 5,8 sekundy! Zatem będzie jakiś cud?

Zobaczymy.

2011-Buick-Regal-GS-778
2011-Buick-Regal-GS-778
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)