Zaprojektowaną w Rüsselsheim stylistyczną filozofię kompasu da się zauważyć także z tyłu. Nazwę Grandland oraz logo z błyskawicą umieszczono pośrodku tylnej klapy. Kolejnym akcentami są zderzaki oraz boczne panele — teraz w zależności od wersji czarne lub lakierowane w kolorze nadwozia — a także czarne oraz srebrne osłony podwozia. Nowy Grandland jest również dostępny w charakterystycznej dwukolorowej wersji.
Ponadto kierowca może liczyć na zupełnie nowe doświadczenia w kokpicie, gdyż wewnątrz już w wersji podstawowej zastosowano w pełni cyfrowy Pure Panel z 7 calowym centrum informacyjnym oraz podobnej wielkości kolorowym ekranem dotykowym z obsługą Apple CarPlay i Android Auto za pośrednictwem systemu multimedialnego. W wyższych wersjach dostępne jest 12 calowe centrum informacyjne i 10 calowy kolorowy ekran dotykowy.
Flagowy SUV Opla jest również wyposażony w szereg technologii i systemów wspomagających prowadzenie pojazdu, które dotychczas były zarezerwowane dla aut z wyższych segmentów. Jednym z takich rozwiązań są adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED® ze 168 segmentami LED. To samo dotyczy systemu Night Vision, który ma swoją premierę w Oplu w największym SUV ie niemieckiej marki. System wykrywa pieszych i zwierzęta w ciemnościach z odległości do 100 metrów i ostrzega kierowcę. Póładaptacyjny asystent jazdy autostradowej Highway Integration Assist utrzymuje Grandlanda pośrodku pasa ruchu i pilnuje odległości od pojazdu poprzedzającego.
Każda wersja Grandlanda jest bogato wyposażona. Lista dostępnych systemów obejmuje między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.
Grandlanda zapewnia również najwyższy komfort dzięki ergonomicznym aktywnym fotelom przednim z atestem niemieckiej „kampanii na rzecz zdrowych pleców” (Aktion Gesunder Rücken e.V.), które sprzyjają utrzymywaniu prawidłowej pozycji za kierownicą. Opcjonalnie są one dostępne z tapicerką z Alcantary. Cieszące się uznaniem fotele są wyjątkowe w klasie Grandlanda i umożliwiają szeroki zakres regulacji, od elektrycznego pochylania siedziska po elektro-pneumatyczne sterowanie podparciem lędźwiowego odcinka kręgosłupa. W wersji z tapicerką skórzaną są również podgrzewane i wentylowane.
Rozwiązaniami podnoszącymi komfort użytkowania są także system bezkluczykowego otwierania zamków i uruchamiania silnika oraz elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika, sterowana czujnikiem reagującym na ruch stopy pod tylnym zderzakiem. Kierowca i pasażerowie mogą korzystać z opcji łączności i nowoczesnych multimediów, w tym najbardziej zaawansowanego systemu Multimedia Navi Pro. Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów bez zbędnej plątaniny kabli.
W Grandlandzie firma kontynuuje swoją strategię elektryfikacji. Oprócz oszczędnych silników benzynowego i wysokoprężnego nabywcy mogą wybrać mocną i bardzo oszczędną hybrydę plug in z napędem na przód lub elektrycznym napędem na wszystkie koła. Opel Grandland Plug-in Hybrid wyposażony jest w napęd hybrydowy najnowszej generacji, który łączy doładowany silnik spalinowy oraz silnik elektryczny, zapewniając doskonałe osiągi przy jednocześnie niskim spalaniu.
Dostępne są dwa warianty mocy 224 KM i aż 300 KM. Podróżowanie Grandlandem Plug-in Hybrid może być całkowicie bezemisyjnie dzięki możliwości jazdy w trybie 100% elektrycznym, podczas której silnik elektryczny umożliwia jazdę z prędkością nawet 135 km/h, wykorzystując energię zgromadzoną w akumulatorach.