Opel Antara z przednim napędem
Podążając za Volkswagenem Tiguanem Opel również dąży do zwiększenia grona odbiorców oferując swojego SUV'a Antarę w wersji z napędem tylko na przednią oś. Dzięki usunięciu całego systemu zarządzającego czterema kołami udało się odchudzić auto i jednocześnie zaoszczędzić na produkcji, przez co cena wyjściowa jest niższa.
12.12.2008 | aktual.: 10.10.2022 18:18
Podążając za Volkswagenem Tiguanem Opel również dąży do zwiększenia grona odbiorców oferując swojego SUV'a Antarę w wersji z napędem tylko na przednią oś. Dzięki usunięciu całego systemu zarządzającego czterema kołami udało się odchudzić auto i jednocześnie zaoszczędzić na produkcji, przez co cena wyjściowa jest niższa.
W tej wersji samochód dostępny jest z dwoma silnikami : 2'litrowym dieslem CDTI Common Rail, który produkuje 127 koni mechanicznych oraz motorem benzynowym o pojemności 2.4 dającym 140 koni. Niezależnie od wybranego wariantu silnikowego od Antary z napędem na cztery koła skromniejsza wersja jest tańsza o 2,000 euro (2,600 dolarów). W Niemczech benzynowego SUV'a z napędem na przednią oś można mieć już za 25,970 euro, natomiast diesel kosztuje 27,880 euro.
Warto jednak dopłacić te niecałe 2 tysiące, gdyż Antara z silnikiem benzynowym przyspiesza od 0 do 100 kilometrów na godzinę tylko o jedną dziesiątą sekundy szybciej niż wersja CDTI. Auto spala jednak średnio 9,3'litra benzyny, podczas gdy wersja z silnikiem diesla o dwa litry mniej. Bardzo dobrze, że VW jak i Opel oferują tańsze alternatywy swoich miejskich SUV'ów. Sporo takich aut nigdy nie widzi nawet polnej drogi, więc po co dopłacać za wersję z napędem na obie osie.