Genewa 2009: Opel Ampera oficjalnie odsłonięty
W świecie motoryzacyjnym dość sporo mówiło się na temat tego pojazdu. Opel, który podlega pod General Motors, może czuć się zagrożony, jeśli kolejne projekty nie będą przynosiły zysku to w firmie nie będzie zbyt kolorowo. Czy dopiero co odsłonięty oficjalnie model Ampera, którego nazywamy europejskim Voltem, poprawi stan korporacji?
03.03.2009 | aktual.: 02.10.2022 16:51
W świecie motoryzacyjnym dość sporo mówiło się na temat tego pojazdu. Opel, który podlega pod General Motors, może czuć się zagrożony, jeśli kolejne projekty nie będą przynosiły zysku to w firmie nie będzie zbyt kolorowo. Czy dopiero co odsłonięty oficjalnie model Ampera, którego nazywamy europejskim Voltem, poprawi stan korporacji?
Opel Ampera Unveiling in Geneva
Patrząc na powyższe wideo z premiery pojazdu nasunęło mi się na myśl pewne pytanie, a mianowicie gdzie podziały się błyski lamp od aparatów podczas zdjęcia płachty tajemnicy z pojazdu? Obrazek ten świetnie pokazuje, co tak naprawdę znaczy słowo kryzys (choć z drugiej strony mogła to być prezentacja zamknięta, bez aparatów - tego nie wiemy).
Czy Ampera trafi do produkcji seryjnej? Biorąc pod uwagę fakt, że ponad połowa Niemców codziennie pokonuje odległości nie większe aniżeli 50km to wydawać by się mogło, iż tak. Dodatkowo jeżdżąc Oplem Ampera koszt pokonania takiej trasy będzie jedynie 1/5 tego, co musielibyśmy wyłożyć na auto ze zwykłym silnikiem benzynowym.
Nie wiem jak Wy, ale ja jestem "za" tym pojazdem. Sam dziennie nie pokonuję większych odległości i chętnie widziałbym Opla Ampera w swoim garażu. A co gdybym zechciał wybrać się w dalszą podróż? Wówczas z pomocą przychodzi tradycyjna jednostka benzynowa. Zwiększa ona dystans podróżowania do 500km na jednym tankowaniu.[block position="inside"]10271[/block]
Źródło: worldcarfans