Nowy Opel Corsa z wzorową aerodynamiką - najlepszy wynik w klasie

Opel Corsa szóstej generacji jest technicznym bliźniakiem Peugeota 208. Różni się jednak od niego znacząco w kwestii stylistyki - a co za tym idzie - także aerodynamiki. Inżynierom z Russelsheim udało się stworzyć bardzo opływowe auto.

Atrakcyjna stylistyka idzie tu w parze z wzorową aerodynamiką.
Atrakcyjna stylistyka idzie tu w parze z wzorową aerodynamiką.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

30.07.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:14

Nowa Corsa charakteryzuje się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza, wynoszącym 0,29. Opel chwali się, że jest to najlepszy wynik w klasie. Jak udało się go uzyskać? Oczywiście najważniejszą rolę odgrywa tu opływowa i dynamiczna sylwetka Corsy. Nie obyło się jednak bez kilku sztuczek.

Jedną z nich są dodatkowe osłony podwozia biegnące od komory silnika aż do tylnej osi, które obniżają poziom zawirowań pod autem i tym samym wpływają na poprawę aerodynamiki. Podobne zadanie realizuje niewielki spojler umieszczony na tylnej klapie. Ten z kolei ogranicza turbulencje za samochodem i poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

Warto wspomnieć również o aktywnej żaluzji zamontowanej w przedniej części pojazdu. Żaluzja zamyka się automatycznie, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie jest najmniejsze. Według inżynierów Opla to sprytne rozwiązanie w bardzo dużym stopniu wpływa na obniżenie oporu powietrza, sprawiając, że zostaje ono rozproszone na boki nadwozia, zamiast trafiać do komory silnika.

Obraz
© mat.prasowe

Dopracowana aerodynamika wpływa pozytywnie na osiągi, spalanie, prowadzenie oraz komfort akustyczny. Rozwiązania Opla w tym zakresie są dość innowacyjne jeśli weźmiemy pod uwagę segment i rodzaj pojazdu. Dotychczas podobne elementy stosowano w typowo ekologicznych samochodach, wliczając w to hybrydy i pojazdy elektryczne. Niewykluczone, że to dopiero początek przygody z aerodynamiką, w wyniku której kolejne modele tej marki otrzymają identyczne rozwiązania.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)