Nowy odcinek S7 do 2025 roku. Będzie miał 13 km długości

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o podpisaniu umowy na stworzenie projektu technicznego nowego odcinka trasy S7 Warszawa-Kiełpin. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie on gotowy nie później niż w 2025 roku.

Budowa trasy S7 jest obecnie jedną z najważniejszych inwestycji drogowych w Polsce.Budowa trasy S7 jest obecnie jedną z najważniejszych inwestycji drogowych w Polsce.
Źródło zdjęć: © Piotr Krzyżanowski /East News
Aleksander Ruciński

Za realizację projektu technicznego trasy S7 Warszawa-Kiełpin odpowiadać ma firma Value Engineering, która w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy powinna przygotować odpowiednią dokumentację. Wartość zamówienia określono na 4 miliony złotych, lecz to dopiero początek wydatków. Do końca 2020 roku dojdzie bowiem do przetargu, który wyłoni z kolei wykonawcę projektu. Ten natomiast powinien wywiązać się z obowiązków w ciągu około 4 lat.

W tym czasie powstać ma droga o długości 12,9 km, która będzie zaczynać się w pobliżu miejscowości Dziekanów Leśny i kończyć na istniejącej już trasie S8 na węźle NS. Co ważne, cały odcinek będzie drogą trzypasmową, biegnącą przez gminy Łomianki i Izabelin oraz dzielnice Bielany i Bemowo. Na trasie przewidziano aż dwa tunele o łącznej długości ponad 2 km oraz 5 węzłów komunikacyjnych. Planowany koszt inwestycji to 1,9 mld złotych.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© GDDKiA

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w 2025 roku pojedziemy trasą S7 od Warszawy, aż do północnej granicy Mazowsza. Za 2 lata, w 2021 roku do użytku oddany zostanie długi, 70-kilometrowy odcinek łączący granicę województwa z Płońskiem, a trzy lata później, w 2024 roku dołączy do niego 9-kilometrowa trasa Kiełpin-Czosnów. Nie pozostaje nic innego jak liczyć na terminową realizację inwestycji i cieszyć się z kolejnych dróg, które ułatwią poruszanie się w obrębie stolicy.

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut