Całodobowa infolinia GDDKiA. Warto zadzwonić przed wyruszeniem w trasę
Choć kierowcy mają coraz lepszy dostęp do informacji dzięki różnym aplikacjom i serwisom internetowym, przez cały czas przy planowaniu trasy mogą także polegać na rozwiązaniu oferowanym przez GDDKiA. Zadzwoniłem na infolinię, by przekonać się, jakie informacje mogę na niej uzyskać.
14.08.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:04
Kierowcy przyzwyczaili się już do sprawdzania swojej trasy na mapach, które potrafią wskazać im utrudnienia na drodze. Warto jednak pamiętać, że przez cały czas dostępne jest jeszcze jedno rozwiązanie: infolinia GDDKiA. Jak udało mi się dowiedzieć, korzysta z niej coraz więcej osób.
Pod numerem 19 111 przez 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu można uzyskać bieżące informacje o aktualnie trwających robotach drogowych, miejscowych zatorach lub innych utrudnieniach. Z tego samego numeru można korzystać, by samemu zgłosić napotkane niebezpieczeństwa. Dzięki temu odpowiednie służby mogą ostrzec innych kierowców i szybciej wysłać odpowiednią pomoc. Serwis bazuje też na informacjach pozyskiwanych przez służby ratunkowe.
Podczas redakcyjnego testu infolinii przekonałem się, że usługa działa bez opóźnień nawet w godzinach, w których czas oczekiwania powinien być potencjalnie najdłuższy. Dyspozytor potrafi udzielić kompleksowych informacji na temat sytuacji na drogach w całej Polsce. Pokrywały się one z tym, czego można dowiedzieć się na stronie w zakładce "Serwis dla kierowców". Infolinia jest jednak bezpieczniejszym rozwiązaniem dla osób, które już wyruszyły w trasę.