Nowy Hyundai KONA Electric wjeżdża do salonów. Ile będzie kosztował?
13.10.2023 10:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Marka Hyundai ogłosiła ceny nowej generacji modelu KONA Electric, który już jest dostępny w polskich salonach marki. To kolejna odsłona sprzedażowego hitu. Odważna stylistyka, bogate wyposażenie standardowe, daleki zasięg to tylko jedne z wielu zalet tego elektrycznego SUV-a. Co oferuje i ile będzie kosztować nowa KONA Electric?
Hyundai KONA jest jednym z najchętniej wybieranych SUV-ów w Europie. Od czasu premiery sprzedano ponad 370 tys. egzemplarzy tego modelu w różnych wersjach napędu. Obecnie KONA Electric stanowi wzór dla wariantów klasycznych i hybrydowych, a teraz doczekała się nowej odsłony. Wraz z nią kupujący zyskują nie tylko odważniejszy wygląd, ale także bogate wyposażenie standardowe i najlepszy zasięg w klasie. To doskonały wybór dla całej rodziny.
KONA Electric nowej ery
Hyundai KONA Electric łączy eleganckie i dynamiczne kształty. Aerodynamiczne linie nie tylko dobrze wyglądają, ale pozwalają optymalnie wykorzystać pojemność akumulatorów. Znakiem rozpoznawczym jest przednia lampa Seamless Horizon, która rozciąga się na całej szerokości samochodu. W przednim zderzaku zastosowano aktywną klapę powietrza, która poprawia efektywność energetyczną, a w razie potrzeby zapewnia dodatkowe chłodzenie.
Wyraziste nadkola pomalowane w kolor nadwozia dodają sylwetce spójności. Wykończenie linii bocznej stanowi spojler ze zintegrowanym trzecim światłem stop. Tylna lampa Pixelated Seamless Horizon to kolejny znak rozpoznawczy modelu KONA Electric, który stanowi doskonałe uzupełnienie całości. Przy zakupie można wybrać jeden z 8 kolorów.
KONA przyciąga również wnętrzem, w którym z przodu znajdziecie komfortowe fotele relaksacyjne. Przeniesienie dźwigni zmiany biegów z konsoli środkowej na kolumnę kierownicy pozwoliło wygospodarować dodatkowe schowki. Elektryczna KONA to także ogromna przestrzeń bagażowa. Tylny bagażnik ma pojemność 466 l – to o 30 proc. więcej niż w poprzedniej generacji. Po złożeniu siedzeń na płasko wartość ta rośnie do 1,3 tys. l. Pod maską z kolei znajduje się przedni bagażnik o pojemności 27 l.
Ponadprzeciętne wyposażenie
Hyundai KONA Electric to wzór pod względem wyposażenia. W podstawowym wariancie Smart na pokładzie są m.in. asystenci utrzymania pasa ruchu i monitorowania poziomu uwagi kierowcy, a także inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości, asystent unikania kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, inteligentny tempomat Stop&Go, asystent jazdy autostradowej i podgrzewane przednie fotele.
System monitorowania martwego pola wyświetla widok na zestawie wskaźników. Z kolei działanie systemu multimedialnego z ekranem dotykowym o przekątnej 12'3" można rozszerzyć dzięki Apple CarPlay i Android Auto. Nawigacja współpracuje z usługami Hyundai Live. Połączenie z Internetem pozwala na bezprzewodową aktualizację oprogramowania, więc nie musisz już odwiedzać w tym celu serwisu.
Hyundai KONA Electric sprawi, że zostaniesz mistrzem parkowania. Asystent zdalnego parkowania pozwala poruszać samochodem do przodu i do tyłu za pomocą przycisków na inteligentnym kluczyku, a asystenci unikania kolizji podczas cofania i ostrzegania o ruchu poprzecznym uruchomią hamulce w razie wykrycia zagrożenia.
Wersja Executive posiada m.in. fotele sterowane elektrycznie w 8 kierunkach, asystentów monitorowania martwego pola i asystenta ostrzegania o ruchu poprzecznym. W topowej wersji Platinum można liczyć m.in. na skórzaną tapicerkę, wentylowane przednie fotele, wyświetlacz przezierny, system kamer 360 stopni, asystenta zdalnego parkowania, inteligentną klapę bagażnika oraz system Premium Audio BOSE.
Dopasowany do twoich potrzeb
Na starcie do salonów trafi Hyundai KONA Electric w wersji z baterią 65 kWh. Silnik ma maksymalną moc 218 KM, a deklarowany maksymalny zasięg wynosi 514 km. Ceny zaczynają się od 201 900 zł za wariant Smart. Wersja Executive to koszt od 215 900 zł, a za Platinum trzeba będzie zapłacić od 233 900 zł.
Jeszcze w 2023 r. do oferty dołączy tańszy wariant z baterią o pojemności 48 kWh, silnikiem o maksymalnej mocy 156 KM i zasięgiem do 377 km. Nie zapomniano oczywiście o usportowionej wersji N Line, która pojawi się na początku 2024 r. Przy zakupie możecie skorzystać z programu "Mój elektryk", który oferuje dopłatę w wysokości aż do 27 tys. zł, pod warunkiem, że cena samochodu nie przekroczy 225 tys. zł brutto. Ograniczenie nie dotyczy posiadaczy Karty Dużej Rodziny.