Nowy Golf R będzie słabszy niż zakładano. Zapomnijcie też o hybrydzie

Wyścig zbrojeń w segmencie ostrych hot hatchy trwa w najlepsze. 400 KM w kompaktowym samochodzie dziś już nikogo nie szokuje. Nic więc dziwnego, że jeszcze do niedawna spodziewaliśmy się podobnego wyniku w najnowszym Golfie R. Jak się jednak okazuje, auto będzie słabsze.

Obecna generacja Golfa R nadal trzyma się nieźle, choć ma na karku już kilka dobrych lat.Obecna generacja Golfa R nadal trzyma się nieźle, choć ma na karku już kilka dobrych lat.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Obecna generacja Volkswagena Golfa R napędzana jest dwulitrowym, doładowanym silnikiem o mocy 310 KM. Standardowy napęd na cztery koła bylby jednak w stanie znieść znacznie więcej. Wielu fanów Volkswagena zakładało więc, że kolejna odsłona ostrego hatchbacka z Wolfsburga rzuci rękawicę Audi RS3, czy Mercedesowi-AMG A45.

Dziś wiemy już jednak, że nowy Golf R nie będzie tak mocny jak przewidywano. O ile wzrośnie moc w stosunku do obecnego wydania? Tego jeszcze nie wiemy. Zapomnijcie jednak o spektakularnych przyrostach. Co ciekawe, Volkswagen poważnie planowal 400-konnego Golfa, a nawet stworzył kilka egzemplarzy testowych. Ostatecznie jednak zrezygnowano z tego pomysłu.

Powód to przede wszystkim koszty. Przedstawiciele marki przyznają, że tak mocna odmiana musiałaby być znacznie droższa od dotychczasowej, a to zgodnie z przewidywaniami, miałoby zaowocować znacznym spadkiem zainteresowania klientów. Nie myślcie jednak, że Golf R rozczaruje osiągami. Auto ma być bardzo szybkie i dawać sporo radości z jazdy.

W kontekście topowej odmiany Golfa sporo mówiło się też o potencjalnej elektryfikacji napędu. Połączenie silnika spalinowego i elektrycznego coraz częściej występuje także w samochodach sportowych. Tutaj jednak podjęto decyzję o pozostaniu przy klasycznym benzyniaku. Dla fanow hybryd i samochodów elektrycznych Volkswagen ma inne propozycje.

Co to oznacza? Ni mniej ni wiecej tyle, że Golf R będzie jeszcze szybszy, jeszcze mocniejszy i bardziej emocjonujący niż dotychczas, choć rewolucji nie należy się spodziewać. Ani pod względem mocy ani zastosowanego rodzaju napędu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł