Nowy bolid Red Bulla + wyniki pierwszych testów! [aktualizacja]
Sezon 2010 został całkowicie zdominowany przez Red Bulla. Zespół pod kierownictwem Christiana Hornera zdobył oba tytuły - w klasyfikacji kierowców oraz konstruktorów. Dzisiaj, pierwszego dnia testów, na torze Ricardo Tormo ekipa z Milton Keynes zaprezentowała nowy bolid.
01.02.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:53
Sezon 2010 został całkowicie zdominowany przez Red Bulla. Zespół pod kierownictwem Christiana Hornera zdobył oba tytuły - w klasyfikacji kierowców oraz konstruktorów. Dzisiaj, pierwszego dnia testów, na torze Ricardo Tormo ekipa z Milton Keynes zaprezentowała nowy bolid.
Red Bull Racing i RB7
Dobrego składu się nie zmienia - z takiego założenia wychodzi na pewno Christian Horner, który pozostawił w stawce dwóch kierowców: Sebastiana Vettela i Marka Webbera. Od zwycięstwa na torze Monza we Włoszech w 2008 roku Vettel jest uważany jest przez wielu za najzdolniejszego kierowcę w stawce i następcę Michaela Schumachera. Jest to jednocześnie zawodnik, który w zeszłym sezonie popełnił chyba najwięcej błędów z czołówki.
Z numerem drugim wystartuje w tym sezonie Mark Webber. Australijczyk odniósł w zeszłym sezonie aż cztery zwycięstwa, jednak kierownictwo zespołu na pewno wolałoby, żeby w tej ekipie Webber zajmował tylko drugą pozycję, tuż za Vettelem.
Prawie całkowicie niezmieniony pozostaje również wygląd bolidu, który w zeszłym roku nosił nazwę RB6. Podobnie jak w przypadku innych bolidów, również tutaj najbardziej różni się nos oraz przednie skrzydło, które zgodnie z tegorocznym regulaminem musi pozostać nieruchome. Kierowca będzie mógł natomiast operować tylnym skrzydłem bolidu, opuszczając je o 50 mm, jeżeli jego strata do poprzedzającego pojazdu wynosi mniej niż 1 sekundę. Sędziowie wybiorą jedną prostą na każdym z torów, na której będzie możliwe korzystanie z tego dopalacza.
Co ciekawe, Red Bull zamontował w bolidzie namiastkę płetwy rekina, która zgodnie z tegorocznym regulaminem jest całkowicie zabroniona - żaden z elementów nadwozia nie może dotykać tylnego skrzydła.
Przedsezonowe testy
Dzisiaj na torze Ricardo Tormo w Walencji rozegrano pierwsze testy. Po 3 godzinach pierwszych jazd najwięcej okrążeń pokonał Fernando Alonso, któremu udało się wykręcić najlepszy czas 1:14.718. Na drugim miejscu znalazł się Sebastian Vettel. Młody Niemiec i zeszłoroczny mistrz świata przejechał jedynie 19 kółek, pokonując najszybsze okrążenie w czasie 1:14.921.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podczas pierwszego dnia testów w nowym bolidzie Lotus Renault zasiadł Witalij Pietrow. Rosjanin pokonał podczas pierwszej rundy 6 okrążeń, notując jednocześnie najsłabszy czas dnia 1:20.633.
Czy to jest powód do niepokoju?
Oczywiście, że nie. Część z kierowców, np. Nico Hulkenberg, korzystała dzisiaj z zeszłorocznych bolidów lub pakietów przejściowych. Decyzja o powierzeniu nowego bolidu Witalijowi była przemyślana. Rosjanin ciągle się uczy, Robert jest od niego dużo lepszym i na pewno znacznie bardziej doświadczonym kierowcą. Jeżeli więc pierwszego dnia coś nie działa w bolidzie prawidłowo, zespół musi naprawić to podczas testów, co z kolei oznacza ściągnięcie kierowcy do boksów. Prawdopodobnie dlatego Pietrow przez 3 godziny przejechał tylko 6 okrążeń.
I Runda
Fernando Alonso - Ferrari F150 1:14.718 (46 okr.)
Sebastian Vettel - Red Bull RB7-Renault 1:14.921 (19 okr.)
Nico Hülkenberg - Force India VJM03-Mercedes 1:15.615 (29 okr.)
Kamui Kobayashi - Sauber C30-Ferrari 1:15.831 (38 okr.)
Gary Paffett McLaren MP4-25-Mercedes 1:16.256 (45 okr.)
Jerome D.Ambrosio Virgin VR-01-Cosworth 1:16.398 (32 okr.)
Jaime Alguersuari - Toro Rosso STR6-Ferrari 1:18.260 (8 okr.)
Narain Karthikeyan HRT F110-Cosworth 1:18.650 (22 okr.)
Rubens Barrichello - Williams FW33-Cosworth 1:18.714 (11 okr.)
Nico Rosberg - Mercedes W02 1:19.930 (9 okr.)
Witalij Pietrow - Renault R31 1:20.633 (6 okr.)
W popołudniowej rundzie testów najszybszy okazał się Sebastian Vettel. Swój czas poprawił również Witalij Pietrow, który miał pewne problemy z układem hamulcowym. Jednak zdaniem szefów teamu Lotus Renault, jazdy Rosjanina przyniosły spodziewane rezultaty.
II Runda
Sebastian Vettel Red Bull RB7-Renault 1:13.769 (93 okr.)
Nico Hülkenberg Force India VJM03-Mercedes 1:13.938 (71 okr.)
Gary Paffett McLaren MP4-25-Mercedes 1:14.292 (91 okr.)
Paul di Resta Force India VJM03-Mercedes 1:14.461 (28 okr.)
Fernando Alonso Ferrari F150 1:14.553 (98 okr.)
Kamui Kobayashi Sauber C30-Ferrari 1:15.831 (68 okr.)
Jerome D’Ambrosio Virgin VR-01-Cosworth 1:16.003 (71 okr.)
Witalij Pietrow Renault R31 1:16.351 (28 okr.)
Michael Schumacher Mercedes W02 1:16.450 (15 okr.)
Jaime Alguersuari Toro Rosso STR6-Ferrari 1:17.214 (20 okr.)
Rubens Barrichello Williams FW33-Cosworth 1:17.335 (78 okr.)
Narain Karthikeyan HRT F110-Cosworth 1:18.020 (45 okr.)
Nico Rosberg Mercedes W02 1:19.930 (9 okr.)
Źródło: F1.pl