Nowy bolid Red Bulla + wyniki pierwszych testów! [aktualizacja]

Sezon 2010 został całkowicie zdominowany przez Red Bulla. Zespół pod kierownictwem Christiana Hornera zdobył oba tytuły - w klasyfikacji kierowców oraz konstruktorów. Dzisiaj, pierwszego dnia testów, na torze Ricardo Tormo ekipa z Milton Keynes zaprezentowała nowy bolid.

Red Bull RB7Red Bull RB7
Bartosz Pokrzywiński

Sezon 2010 został całkowicie zdominowany przez Red Bulla. Zespół pod kierownictwem Christiana Hornera zdobył oba tytuły - w klasyfikacji kierowców oraz konstruktorów. Dzisiaj, pierwszego dnia testów, na torze Ricardo Tormo ekipa z Milton Keynes zaprezentowała nowy bolid.

Red Bull Racing i RB7

Dobrego składu się nie zmienia - z takiego założenia wychodzi na pewno Christian Horner, który pozostawił w stawce dwóch kierowców: Sebastiana Vettela i Marka Webbera. Od zwycięstwa na torze Monza we Włoszech w 2008 roku Vettel jest uważany jest przez wielu za najzdolniejszego kierowcę w stawce i następcę Michaela Schumachera. Jest to jednocześnie zawodnik, który w zeszłym sezonie popełnił chyba najwięcej błędów z czołówki.

Obraz

Z numerem drugim wystartuje w tym sezonie Mark Webber. Australijczyk odniósł w zeszłym sezonie aż cztery zwycięstwa, jednak kierownictwo zespołu na pewno wolałoby, żeby w tej ekipie Webber zajmował tylko drugą pozycję, tuż za Vettelem.

Prawie całkowicie niezmieniony pozostaje również wygląd bolidu, który w zeszłym roku nosił nazwę RB6. Podobnie jak w przypadku innych bolidów, również tutaj najbardziej różni się nos oraz przednie skrzydło, które zgodnie z tegorocznym regulaminem musi pozostać nieruchome. Kierowca będzie mógł natomiast operować tylnym skrzydłem bolidu, opuszczając je o 50 mm, jeżeli jego strata do poprzedzającego pojazdu wynosi mniej niż 1 sekundę. Sędziowie wybiorą jedną prostą na każdym z torów, na której będzie możliwe korzystanie z tego dopalacza.

Obraz

Co ciekawe, Red Bull zamontował w bolidzie namiastkę płetwy rekina, która zgodnie z tegorocznym regulaminem jest całkowicie zabroniona - żaden z elementów nadwozia nie może dotykać tylnego skrzydła.

Przedsezonowe testy

Dzisiaj na torze Ricardo Tormo w Walencji rozegrano pierwsze testy. Po 3 godzinach pierwszych jazd najwięcej okrążeń pokonał Fernando Alonso, któremu udało się wykręcić najlepszy czas 1:14.718. Na drugim miejscu znalazł się Sebastian Vettel. Młody Niemiec i zeszłoroczny mistrz świata przejechał jedynie 19 kółek, pokonując najszybsze okrążenie w czasie 1:14.921.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podczas pierwszego dnia testów w nowym bolidzie Lotus Renault zasiadł Witalij Pietrow. Rosjanin pokonał podczas pierwszej rundy 6 okrążeń, notując jednocześnie najsłabszy czas dnia 1:20.633.

Czy to jest powód do niepokoju?

Oczywiście, że nie. Część z kierowców, np. Nico Hulkenberg, korzystała dzisiaj z zeszłorocznych bolidów lub pakietów przejściowych. Decyzja o powierzeniu nowego bolidu Witalijowi była przemyślana. Rosjanin ciągle się uczy, Robert jest od niego dużo lepszym i na pewno znacznie bardziej doświadczonym kierowcą. Jeżeli więc pierwszego dnia coś nie działa w bolidzie prawidłowo, zespół musi naprawić to podczas testów, co z kolei oznacza ściągnięcie kierowcy do boksów. Prawdopodobnie dlatego Pietrow przez 3 godziny przejechał tylko 6 okrążeń.

I Runda

Fernando Alonso - Ferrari F150 1:14.718 (46 okr.)

Sebastian Vettel - Red Bull RB7-Renault 1:14.921 (19 okr.)

Nico Hülkenberg - Force India VJM03-Mercedes 1:15.615 (29 okr.)

Kamui Kobayashi - Sauber C30-Ferrari 1:15.831 (38 okr.)

Gary Paffett McLaren MP4-25-Mercedes 1:16.256 (45 okr.)

Jerome D.Ambrosio Virgin VR-01-Cosworth 1:16.398 (32 okr.)

Jaime Alguersuari - Toro Rosso STR6-Ferrari 1:18.260 (8 okr.)

Narain Karthikeyan HRT F110-Cosworth 1:18.650 (22 okr.)

Rubens Barrichello - Williams FW33-Cosworth 1:18.714 (11 okr.)

Nico Rosberg - Mercedes W02 1:19.930 (9 okr.)

Witalij Pietrow - Renault R31 1:20.633 (6 okr.)

W popołudniowej rundzie testów najszybszy okazał się Sebastian Vettel. Swój czas poprawił również Witalij Pietrow, który miał pewne problemy z układem hamulcowym. Jednak zdaniem szefów teamu Lotus Renault, jazdy Rosjanina przyniosły spodziewane rezultaty.

II Runda

Sebastian Vettel Red Bull RB7-Renault 1:13.769 (93 okr.)

Nico Hülkenberg Force India VJM03-Mercedes 1:13.938 (71 okr.)

Gary Paffett McLaren MP4-25-Mercedes 1:14.292 (91 okr.)

Paul di Resta Force India VJM03-Mercedes 1:14.461 (28 okr.)

Fernando Alonso Ferrari F150 1:14.553 (98 okr.)

Kamui Kobayashi Sauber C30-Ferrari 1:15.831 (68 okr.)

Jerome D’Ambrosio Virgin VR-01-Cosworth 1:16.003 (71 okr.)

Witalij Pietrow Renault R31 1:16.351 (28 okr.)

Michael Schumacher Mercedes W02 1:16.450 (15 okr.)

Jaime Alguersuari Toro Rosso STR6-Ferrari 1:17.214 (20 okr.)

Rubens Barrichello Williams FW33-Cosworth 1:17.335 (78 okr.)

Narain Karthikeyan HRT F110-Cosworth 1:18.020 (45 okr.)

Nico Rosberg Mercedes W02 1:19.930 (9 okr.)

Źródło: F1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej