Nowe Porsche 911 debiutuje w bazowej wersji Carrera

Ponad 8 miesięcy po debiucie modelu 911 Carrera S, Porsche prezentuje słabszą, bazową odmianę Carrera. Będzie ona oferowana ze standardowym nadwoziem coupé oraz jako kabriolet. Pierwsze dostawy ruszą na początku przyszłego roku.

Pod względem wizualnym Carrera nie różni się od wersji S.Pod względem wizualnym Carrera nie różni się od wersji S.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Porsche 911 Carrera jest propozycją przeznaczoną dla najmniej wymagających klientów. Nie oznacza to jednak, że nie doświadczymy tu jakości, emocji i osiągów godnych tej marki. Tylna klapa skrywa trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik z podwójnym doładowaniem, który jak na obecne standardy nie jest przesadnie wysilony. Generuje bowiem 385 KM mocy i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dla porównania, ostrzejsza Carrera S oferuje odpowiednio 450 KM oraz 550 Nm. Fani Porsche nie mają się jednak czego obawiać - bazowy wariant mimo niższej mocy nie rozczarowuje osiągami. Sprint 0-100 km/h zajmuje mu 4,2 sekundy, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, w skład którego wchodzi system Launch Control i szybsza skrzynia biegów, robi to w 4 sekundy.

Są to oczywiście czasy przyspieszeń wersji coupé. Kabriolet z uwagi na wyższą masę jest wolniejszy średnio o 0,2 sekundy. Osiągi są więc na odpowiednim poziomie. Podobnie wygląda kwestia wyposażenia oraz prezencji. Wizualnych różnic w zasadzie nie ma, a uboższą odmianę poznamy wyłącznie po oznaczeniach, felgach o innej średnicy i mniejszych końcówkach wydechu. Wnętrze jest identyczne, wliczając w to obecność ekranu dotykowego o przekątnej 10.9 cala.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Klienci już w standardzie mogą liczyć na adaptacyjne zawieszenie z trybami Normal i Sport i opcjonalnie doposażyć się w zestaw ceramicznych hamulców, ukrytych za identycznymi felgami co te stosowane w odmianie Carrera S. Jednym słowem - osoby, które nie potrzebują potężnej mocy, mogą śmiało decydować się na bazowe 911.

Tym bardziej, że cena jest całkiem atrakcyjna. Za odmianę coupé zapłacimy 520 tysięcy złotych. Kabriolet będzie natomiast droższy o 69 tysięcy. Bazowa wersja jest więc o 75 tysięcy złotych tańsza niż mocniejsza Carrera 4S. Czas pokaże, czy taka różnica zdoła przekonać klientów do wyboru podstawowego wariantu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł