Nowe Audi RS 3 zaprezentowane. Czy to już hiperhatchback?

3,8 s do setki, 290 km/h prędkości maksymalnej, tryb driftu i półsliki zakładane już na linii montażowej. Nowe Audi RS 3 podnosi poprzeczkę w segmencie hothatchy, choć chyba mówimy już o klasie hiperhatchbacków. Oto co przygotowali specjaliści z Ingolstadt.

Audi RS 3Audi RS 3
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Przyciemniony pas przedni, światła LED z symbolem wyścigowej flagi, poszerzone nadwozie, 19-calowe felgi – od razu widać, że nowe RS 3 nie zamierza brać jeńców i wyróżnia się na tle "standardowych" modeli z rodziny A3. O ile stylistyka nie każdemu przypadnie do gustu, tak układ napędowy na pewno nie pozostawi nikogo z niesmakiem.

Audi RS3 Limousine
Audi RS3 Limousine © mat. prasowe

Pod maską umieszczono 5-cylindrowy silnik o pojemności 2,5 l i mocy 400 KM. Co więcej, ma aż 500 Nm momentu obrotowego. Ta jednostka zgarnęła tytuł "International Engine of the Year" 9 razy z rzędu, a w obecnym wydaniu katapultuje RS 3 do setki 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 290 km/h. Inżynierowie chwalą się, że klapki w wydechu nie działają "zerojedynkowo", więc dźwięk silnika będzie odpowiednio modulowany. Nieźle jak na auto klasy kompaktowej.

No dobrze, ale czym jeszcze może przekonać do siebie RS 3? Oczywiście – trybem drift. Każda półoś z tyłu jest sterowana przez elektronicznie sterowane sprzęgło. To pozwala na kontrolowanie przekazywanej mocy z dużą dokładnością. Poza tym takie rozwiązanie pomaga nie tylko zarzucać tyłem, ale i "dokręcać" auto w zakrętach – gdy skręca w lewo, więcej mocy trafia na prawą tylną oponę.

Audi RS3
Audi RS3 © mat. prasowe

Już w konfiguratorze możemy zdecydować, czy RS 3 ma wyjechać z fabryki na półslikach Pirelli P Zero "Trofeo R". Inżynierowie przygotowali nawet specjalny program na tor uwzględniający ich charakterystykę. Adaptacyjne zawieszenie jest opcjonalne, z tyłu mamy zawieszenie wielowahaczowe. Tarcze hamulcowe mają 380 mm, a w sportowym wydaniu – opcjonalnie – są lżejsze o 10 kg. RS 3 jest obniżone względem zwykłego A3 o 25 mm.

Zamówienia na nowe Audi RS 3 będzie można składać od połowy sierpnia 2021 roku, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów jesienią. Pierwsze prognozy wskazują, że sedan będzie nieco droższy od wersji Sportback.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/13] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony