Minivan Audi w 2016 roku - genialny pomysł czy profanacja?

Gdy kilkanaście lat temu pojawiały się pierwsze informacje o terenówkach klasy premium, wielu fanów motoryzacji było niepocieszonych tym faktem. Czy tak samo będzie z minivanami? Najwyraźniej Audi ma odpowiedź.

Minivan Audi - projektMinivan Audi - projekt
Piotr Wereszczyński

Gdy kilkanaście lat temu pojawiały się pierwsze informacje o terenówkach klasy premium, wielu fanów motoryzacji było niepocieszonych tym faktem. Czy tak samo będzie z minivanami? Najwyraźniej Audi ma odpowiedź.

Choć informacje brzmią niewiarygodnie, warto mieć na uwadze, że ich źródłem jest sam szef marketingu i sprzedaży Audi - Peter Schwarzenbauer. W wywiadzie ujawnił wiele szczegółowych danych, co wyklucza możliwość, że jest to wiadomość nieprawdziwa. Audi najprawdopodobniej będzie pracować nad własnym vanem.

Auto ma spoczywać na platformie MQB, wykorzystywanej w wielu autach koncernu VW. Długość nadwozia vana wyniesie około 4,5 m, co uplasuje auto nieco poniżej Forda S-MAX. Auto będzie również mniejsze od Opla Zafiry, jednak poprzeczne ustawienie silnika, choć nie jest rewolucyjnym posunięciem, ma zdaniem Schwarzenbauera zapewnić wystarczającą ilość miejsca we wnętrzu.

Obraz

Pod maską tradycyjnie już dla konstrukcji Audi opartych na większej odmianie platformy MQB znajdą się silniki o pojemności do 2 l. Jednostki benzynowe dostępne w odmianach 1,8 i 2-litrowej będą osiągały moc między 183 KM a 225 KM, zaś motory zasilane olejem napędowym to 2-litrowe TDI o mocach 143 KM lub 177 KM.

Ofertę będzie zamykać, tradycyjnie dla Audi, odmiana S z dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy około 280 KM. Bardzo ciekawie prezentuje się hybrydowa wersja vana Audi. Ma ona się składać z benzynowej jednostki 1,4 l o mocy 150 KM wspomaganej przez motor elektryczny o mocy około 110 KM.

Nowy model Audi ma zagościć w salonach w roku 2016, ale nie jest to koniec odważnych planów producenta. Model o symbolu V (od Vario) będzie pierwszym z całej gamy vanów niemieckiej firmy. Pierwszy z nich ma nosić nazwę V3 lub V4.

Źródło: Autocar

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam