Nowe akumulatory Alpine. Francuzi zbroją się we własny arsenał

Alpine długo szukało swojej drogi, aż w końcu postanowiło samodzielnie ją sobie wytyczyć. W tworzeniu przyszłości na własnych zasadach ma pomóc nowa gigafabryka baterii, która ma zacząć działać jeszcze w 2025 roku.

Alpine A110 R (2023)Alpine A110 R (2023)
Źródło zdjęć: © Alpine, Materiały prasowe | Yannick Brossard
Kamil Niewiński

Losy Alpine od momentu reaktywacji tej marki w 2017 r. potoczyły się w naprawdę interesującym kierunku. Zaczęło się od prezentacji modelu A110, który z roku na rok zyskuje na popularności, mimo że na rynku znajduje się już od siedmiu lat. Potem mogliśmy obserwować przypuszczenie ataku na motorsport, z Formułą 1 i WEC na czele, a teraz… oczekujemy na elektryczną rewolucję.

Na własne oczy mogliśmy już ujrzeć nowy samochód koncepcyjny Francuzów, który przykuwa uwagę, a przecież w kolejce mamy już kolejne modele, jak na przykład kompaktowego sportowego crossovera. Oczywiście elektrycznego. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche, Toyota, Alpine - tor ukazał prawdę. Nie wszystko poszło jak chcieliśmy.

Alpine przez długi czas współpracowało nad nowymi modelami i platformą z Lotusem, lecz ostatecznie ten związek nie okazał się dla obu stron sukcesem. Alpine więc postanowiło pójść własną drogą, oczywiście z pomocą Renault, pod którego egidą funkcjonuje. W dalszym rozwoju pomóc ma m.in. nowa gigafabryka baterii.

Alpine A290_β
Alpine A290_β © Alpine | Clement Choulot

Istotny jest w tym wszystkim francuski start-up Verkor, w którym Grupa Renault posiada 20-procentowe udziały. To właśnie Verkor zajmie się opracowywaniem i produkcją ogniw akumulatorowych dla samochodów koncernu z wyższych segmentów. To samo tyczy się również Alpine, które przecież aspiruje do bycia jedną z wiodących marek sportowych.

Gigafabryka w regionie Hauts-de-France ma zacząć działać w 2025 r., a baterie w niej produkowane mają trafić do wspomnianego wyżej crossovera Alpine. W czerwcu tego roku zaś stworzone Centrum Innowacji Verkor, w którym testowane są procesy technologiczne i sposoby produkcji. Na potrzeby testów stworzono całą infrastrukturę, na czele z pilotażową linią produkcyjną.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu