Nowa Toyota Land Cruiser 200 (2015) już oficjalnie
Toyota zaprezentowała oficjalnie odświeżonego Land Cruisera 200, który przeszedł gruntowny lifting. Na razie możemy poznać jedynie wersję australijską.
17.08.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:37
Nowa Toyota Land Cruiser 200 zmieniła się mimo wszystko nieznacznie, przynajmniej z tego co widać. Przedni pas został gruntownie odświeżony, ale niewtajemniczeni nie rozróżnią raczej obecnego modelu od jego następcy. Pozostał potężny grill, za to delikatniej narysowano reflektory LED. Każde ze świateł jest podzielone poziomą listwą grilla, który obecnie przypomina motyw z… Hyundaia i Audi. Na szczęście nie aż tak, by doszukiwać się podobieństw. Trudno natomiast odnaleźć tu jakiekolwiek nawiązania do nowego Hiluxa. Zupełnie inny kształt nadano również przedniemu zderzakowi, a maska ma dość duże wgłębienie na całej długości na jej środku. Nowy Land Cruiser 200 wyraźnie nawiązuje do modeli z lat 80. i 90. Mamy wrażenie, że to pierwszy tegoroczny facelifting Toyoty, który naprawdę poprawił wygląd i w reklamach nie trzeba będzie nikomu wmawiać jak ten samochód jest urzekający.
Tylna część nadwozia nie zmieniła się aż tak znacząco, ale i tu poprawiono wygląd świateł, które teraz świecą w technologii LED. Chromowana listwa z napisem Land Cruiser stylistycznie podpiera lampy. Kokpit choć zachował swój kształt, to w wielu detalach uległ zmianom. Poza poprawieniem jakości materiałów i montażu, wyciszono kabinę, powiększono kratki wentylacji, popracowano nad układem przycisków i zmieniono ciężkie wizualnie koło kierownicy na nieco bardziej delikatne. Nowy jest monitor komputera pokładowego w technologii TFT o przekątnej 4,2 cala, natomiast ekran Infotainment powiększono i ma teraz przekątną 9 cali. W wyposażeniu odnajdziemy już systemy bezpieczeństwa, które Toyota dodała również do innych, zaprezentowanych w tym roku modeli, a także system obserwacji martwego pola oraz adaptacyjny tempomat i automatyczne światła drogowe.
Na rynku australijskim nowy Land Cruiser 200 zadebiutuje z silnikami V8 zasilanym zarówno olejem napędowym jak i benzyną, o pojemności odpowiednio 4,5 l oraz 4,6 l. Wysokoprężny został uzbrojony w dwie turbosprężarki dzięki czemu generuje 272 KM. Na rynku europejskim na pewno pojawi się mniejszy silnik Diesla, a benzyny najpewniej nie zobaczymy w ogóle. Możliwe, że pod maskę Land Cruisera 200 trafi nowa jednostka 2,8 l o mocy 177 KM, która spełnia już normę Euro 6 i jest montowana w Land Cruiserze 150.
Toyota Land Cruiser 200 po liftingu jest już dostępna w Japonii, a w Australii ma się pojawić w październiku. Niedługo po tym trafi na inne rynki, więc w Europie należy się go spodziewać pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Zobacz także