Nowy silnik Diesla dla Toyoty Land Cruiser 150
Toyota Land Cruiser zostanie wyposażona w nową jednostkę napędową o zapłonie samoczynnym spełniającą najwyższe normy emisji spalin Euro 6.
18.06.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:56
Nie przez przypadek Toyota musi wycofać z rynku europejskiego model Land Cruiser V8. Coraz bardziej wyśrubowane europejskie normy emisji spalin będą powoli eliminować z rynku najlepsze wersje silnikowe. By utrzymać Land Cruisera 150, japoński producent musi powoli wymieniać silniki i pierwszym krokiem w tym kierunku jest nowa jednostka Diesla o pojemności 2,8 litra D-4D i mocy 177 KM. Maksymalny moment obrotowy 450 Nm rozwijany jest w zakresie 1600-2400 obr./min. Silnik jest wyposażony w 16-zaworową głowicę i pojedynczą turbosprężarkę VGT. Dzięki powyższym, zużycie paliwa ma być niższe o 9 procent, a udział w tym ma także nowa automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach.
Obecnie podstawową jednostką napędową Toyoty Land Cruiser jest motor 3,0 D-4D o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 420 Nm rozwijanym w zakresie 1600-2800 obr./min. Silnik ten spełnia normę Euro 5, podobnie jak benzynowy 4,0 V6 Dual-VVTi.
Wraz z nowym silnikiem, Land Crusier 150 otrzyma nowe wykończenie wnętrza ze skórzaną tapicerką i brązowo-czarną kolorystyką. W wersji Invincible wyposażenie zostanie uzupełnione o adaptacyjny tempomat i system antykolizyjny Pre-Collision. Nową wersję Land Cruisera 150 już można zamawiać w salonach, a pierwsze auta do klientów trafią na przełomie lipca i sierpnia. Na wersje 3,0 D-4D są teraz wyprzedaże.