Nowa Panamera z silnikiem V6 3.6
Tak bardzo chciałem napisać dzisiaj artykuł "Nowe Porsche Cayenne", ale niestety, muszę jeszcze trochę poczekać. Niemiecki producent przedstawił natomiast swoje plany dotyczące wprowadzenia nowej, najsłabszej odmiany Panamery.
16.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:05
Tak nakazuje logika. Panamera jest dostępna w 3 wersjach - jako 400-konne S z silnikiem V8, 4S, czyli to samo z napędem na cztery koła oraz Panamera Turbo z mocą 500 koni mechanicznych. W tej gamie brakuje oczywiście standardowej wersji "Panamera", bez żadnych dodatkowych liter.
Dodatkowa może być jedynie cyfra "4", gdyż producent przewidział również wersję z napędem na cztery koła dla najsłabszego sedana od Porsche. Czym odróżnić je od S-ek? Dwiema końcówkami układu wydechowego.
Jak nietrudno się domyślić, nowa odmiana z silnikiem V6 o pojemności 3.6-litra będzie zatem najsłabsza i najtańsza. Jednak 300 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego to nadal całkiem sporo. Widać to szczególnie w osiągach. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę zajmuje Panamerze V6 zaledwie 6-sekund, odmiana z napędem na cztery koła jest szybsza o 0.2-sekundy.
Wolniej, ale za to ekonomiczniej. Silnik V6 średnio życzy sobie 9.3-litra benzyny na sto kilometrów (9.6 w wersji 4), jednak możemy jeszcze zaoszczędzić ekstra 0.2-litra, wybierając 19-calowe felgi z oponami, które "lepiej się toczą".
Premiera na salonie w Pekinie, w kwietniu tego roku, sprzedaż w Europie ruszy miesiąc później. W Niemczech za wersję z napędem na tylną oś trzeba będzie zapłacić 75.899 euro, natomiast Panamera 4 to wydatek rzędu 84.110 euro.
[block position="inside"]9264[/block]
Źródło: Carscoop