Nowa Kia Optima (2015) w europejskiej specyfikacji już oficjalnie

Po licznych wyciekach Kia oficjalnie zaprezentowała nową generację modelu Optima w specyfikacji europejskiej.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Kia popłynęła na fali stylistycznego sukcesu poprzedniej Optimy. Designerzy marki po raz drugi stanęli na wysokości zadania i przygotowali bardzo zgrabnego i nowocześnie wyglądającego sedana. Mamy tu zdecydowanie do czynienia z ewolucją, nie rewolucją, ale postępującą w dobrym kierunku. Nowa Optima wygląda dynamicznie i nieco zadziornie.

Obraz

Oczywiście w tym segmencie nie samym wyglądem walczy się o klienta. Ważny jest też komfort. A ten według Kii znacznie się zwiększył. Więcej jest przede wszystkim miejsca wewnątrz. W poszerzonym nadwoziu jest 20 mm z przodu i 17 mm z tyłu więcej przestrzeni wszerz, a nad głowami przybyło w tych miejscach odpowiednio 5 i 15 mm. Nieznacznie urósł także bagażnik. Mieści on 510 l, czyli o 5 więcej.

Na poprawę komfortu znacznie wpłynęło także zastosowanie zmodyfikowanego układu zawieszenia. Według Kii nowa Optima przenosi na ciała pasażerów znacznie mniej drgań i zapewnia lepsze prowadzenie. Koreański producent zastosował także dostępny opcjonalnie układ ECS. Pozwala on na elektroniczną zmianę siły tłumienia w zawieszeniu.

Obraz

Kia prawdopodobnie ostrzy sobie zęby na pięć gwiazdek Euro NCAP. Po ostatnich zmianach dużą rolę grają w procedurach wystawiania oceny układy elektroniczne, które pasywnie i aktywnie chronią kierowcę i pasażerów. Kia wymienia całą listę nowych systemów dostępnych standardowo i opcjonalnie:

  • Zaawansowany, inteligentny tempomat SCC, automatycznie dostosowujący prędkość jazdy do bezpiecznego dystansu od poprzedzającego pojazdu
  • Autonomiczny system hamowania awaryjnego AEB, korzystający z radaru dalekiego zasięgu do wykrywania potencjalnego zagrożenia kolizji z innym pojazdem lub osobą pieszą i wspomagający zatrzymanie pojazdu
  • System kontroli pasa ruchu LKAS, który śledzi położenie samochodu względem linii na jezdni i dokonuje samoczynnej korekty toru jazdy jeżeli zjazd z pasa ruchu odbywa się bez włączenia kierunkowskazu
  • Asystent świateł głównych HBA, który automatycznie dostosowuje zasięg oświetlenia wobec nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu i warunków drogowych
  • Wskaźnik limitu prędkości SLIF – korzystający z kamery wideo do odczytu znaków ograniczenia prędkości z wyświetlaniem w zestawie wskaźników
  • System wykrywania obiektów w martwych polach widzenia BSD z sygnalizacją świetlną w lusterku bocznym
  • Detektor ruchu poprzecznego RCTA, ostrzegający o ruchu pojazdów z tyłu Optimy podczas manewru cofania

W ofercie silnikowej nowej Optimy pojawią się na starcie dwie wersje: benzynowa i wysokoprężna. Silnik o zapłonie iskrowym to 2-litrowy motor o mocy 163 KM i momencie obrotowym wynoszącym 196 Nm. Jednostka jest wyposażona w zmienne fazy rozrządu CVVL i spełnia normy emisji spalin Euro 6 mimo, że jest wolnossący. Diesel to 1,4-litrowy silnik z turbodoładowaniem, generujący moc 141 KM i momenct obrotowy równy 340 Nm. Później do gamy dołączy hybryda typu plug-in.

Obraz

Obydwa auta dostępne są z 6-biegową przekładnią ręczną. Wersja benzynowa będzie oferowana także z 6-biegowym automatem. Diesel może natomiast zostać sparowany z 7-stopniową skrzynią automatyczną DCT.

Motor benzynowy z ręczną skrzynią będzie przyspieszał do 100 km/h w 9,4 s, a z automatem w 10,5. Prędkości maksymalne wynoszą odpowiednio 210 i 208 km/h. W przypadku diesla osiągi będą minimalnie gorsze. Do 100 km/h ze skrzynią ręczną Optima ma rozpędzać się w 10 s, a z automatyczną w 11. Prędkości maksymalne są identyczne i wynoszą po 203 km/h. Najmniejszym średnim zużyciem paliwa będzie odznaczać się diesel z przekładnią ręczną i pakietem Idle Stop/Go. Ma on zużywać 4,2 l/100 km.

Oficjalna, publiczna prezentacja europejskiej Kii Optimy będzie miała miejsce na targach samochodowych we Frankfurcie.

Nowa Kia Optima w europejskiej specyfikacji - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥