Novitec Quattroporte Sport GT S (2010) - jak można poprawić samochód prawie doskonały

Quattroporte jest w produkcji już 7 lat i nieuchronnie zbliża się jego kres. Niestety do tej pory tunerów Maserati jest jak na lekarstwo. Teraz do tej wąskiej grupki przerabiających ‘czterodrzwiowe’ dołącza Novitec.

Novitec Quattroporte Sport GT S (2010) - jak można poprawić samochód prawie doskonały
Olgierd Lachowski

24.07.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:10

Quattroporte jest w produkcji już 7 lat i nieuchronnie zbliża się jego kres. Niestety do tej pory tunerów Maserati jest jak na lekarstwo. Teraz do tej wąskiej grupki przerabiających ‘czterodrzwiowe’ dołącza Novitec.

Oprócz Noviteca najbardziej znanymi i chyba jedynymi, którzy zajmują się Maserati od strony mechanicznej są Modena Tridente i Scuderati należące do TTP dłubiącego się przede wszystkim Porsche.

Novitec zaczynał wiele lat temu i najpierw zasłynął z superszybkiej Alfy GTV, a potem z szalonych wersji Fiatów Cinquecento i Seicento. Przez lata Novitec rozszerzał swoje ‘zainteresowania’ o kolejne włoskie marki: Ferrari i Maserati. Kilka lat temu firma podzieliła się na trzy zespoły, z których każdy zajmuje się tylko jedną firmą. Głównym źródłem dochodów tunera są właściciele Ferrari, ale coraz prężniej działa oddział Novitec Tridente przerabiający wozy firmy z trójzębem w herbie, czego przykładem jest Quattroporte Sport GT S.

Odmiana Sport GT S jest produkowana zaledwie od roku i jest rozwinięciem Quattroporte S. Oba posiadają ten sam silnik V8 o kącie rozchylenia rzędów cylindrów równym 90 stopni. Jednostki mają objętość skokową niespełna 4.7 litra i nie posiadają doładowania w wersji produkcyjnej. Różnica między S a Sport GT S jest taka, że ten drugi ma 10 KM mocy więcej. Skupmy się na tym mocniejszym, bo właśnie nim zajął się Novitec. W aucie seryjnym moc wynosi 440 KM i jest dostępna przy 7000 obr./min. Specjaliści Noviteca zainstalowali sprężarkę mechaniczną napędzaną paskiem, która ładuje z niezbyt dużym ciśnieniem, bo zaledwie 0.35 bara. Doładowany silnik posiada międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego typu ciecz-gaz. Do tego dołożono nowe wtryskiwacze o większej wydajności i zmieniono mapy w centralnej jednostce sterującej. W rezultacie Maserati dostaje 150-konnego ‘kopa’, co znaczy, że moc wynosi 590 KM przy aż 7300 obr./min. Tuning motoru to koszt ledwie 19 900 €, co nie jest na pewno wysoką ceną dla kogoś, kogo stać na taki samochód.

Obraz

Oprócz tuningu silnika inżynierowie montują nowe zawieszenie, które ma możliwość regulacji zarówno wysokości jak i charakterystyki pracy amortyzatorów. Problem przeniesienia mocy na jezdnię załatwiają opony Pirelli P Zero 255/30 z przodu i 295/30 z tyłu. Opony wciśnięte są na 21-calowe felgi o szerokości 9.0” na osi kierowanej i 11.0” na osi napędowej.

Jeżeli chodzi o tuning wnętrza to pracownicy Noviteca twierdzą, że nie ma w zasadzie żadnych ograniczeń, a z własnych propozycji wymieniają możliwość obszycia foteli, deski rozdzielczej i boczków drzwi wybranym rodzajem skóry lub Alcantarą, montaż zestawu telewizyjnego z Blu-Ray czy też komputera z dostępem do Internetu.

Tak spreparowane Quattroporte Sport GT S do 100 km/h przyspiesza w 4.60 s, czyli o 0.50 s szybciej niż auto seryjne, a sprint do 200 km/h zajmuje mu 14.90 s. Prędkość maksymalna niestety nie przekracza magicznych 300 km/h i elektronicznie zablokowana wynosi 295 km/h.

Z pewnością przerobione przez Noviteca Quattroporte zadowoli nawet najwybredniejszych klientów Maserati.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4691 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 590 KM przy 7300 obr./min.
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 125.77 KM/l (seryjny - 93.80 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9.0 x 21\
  • Koła tylne: 11.0 x 21\
  • Opony przednie: 255/30 R 21 Pirelli P Zero
  • Opony tylne: 295/30 R 21 Pirelli P Zero

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1990 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3.37 kg/KM (seryjny - 4.52 kg/KM)
  • Długość: 5097 mm
  • Szerokość: 1885 mm
  • Wysokość: 1423 mm
  • Rozstaw osi: 3064 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4.50 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 14.90 s
  • Prędkość maksymalna: 295 km/h

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)