Nietypowe kampery i przyczepy kempingowe
W Polsce coraz popularniejsze są przyczepy kempingowe oraz kampery i niewykluczone, że kiedyś na naszych drogach będzie ich tyle co w Wielkiej Brytanii. Przyjrzyjmy się tym najdziwniejszym i najbardziej charakterystycznym.
02.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:34
Nietypowe kampery i przyczepy - Jeep i Mopar
Jeep oraz Mopar zawarli porozumienie w sprawie stworzenia przyczep przeznaczonych do użytku w ekstremalnie trudnym terenie. Efektem tej współpracy są dwie przyczepy o nazwie Trail Edition oraz Extreme Trail Edition.
Przyczepa Jeep Trail Edition kosztuje 9995 dolarów i w zamian za to dostajemy konstrukcję wyposażoną we wzmocnione zawieszenie oraz 32-calowe opony BF Goodrich Mud Terrain. Po rozłożeniu całego sprzętu powstaje mały domek, który ma wysokość 1,9 metra, przez co swobodnie można w nim stanąć. Co więcej, dzięki możliwości skorzystania z sof, we wnętrzu wyśpią się nawet cztery dorosłe osoby.
Do tego przyczepa wyposażona jest w centralnie umieszczony składany stół czy zasłonki. Wersja Extreme Trail Edition ma jeszcze bardziej wytrzymałe nadwozie, sztywniejszą konstrukcję i prześwit zwiększony o 7,5 centymetra. Tutaj wsadzono już 35-calowe koła BF Goodrich. Obie przyczepy dostępne są jako akcesoria produkowane przez Mopara. Kto by pomyślał, że tak niepozorna rzecz da tyle przestrzeni.
Coolest guy at the boat ramp
Pomysł bardzo unikatowy, chodzi o połączenie łodzi z przyczepą kempingową, która jednocześnie może stać się kamperem. Brzmi to bardzo skomplikowanie, ale w praktyce nie jest aż tak trudne do zrozumienia.
Pojazd nosi nazwę Boatorhome 2000 i został stworzony przez kanadyjską firmę o jakże oryginalnej nazwie Highway Boatorhomes 2000 Inc. Jest to stary Ford przerobiony na bardzo długą lawetę, na którą wpływa łódź. Co ciekawe, łódź można spiąć z samochodem na stałe, przez co z zewnątrz niemal nie widać różnicy.
W konsekwencji poza faktem posiadania łodzi, wyjeżdżając poza miasto, jest się jednocześnie właścicielem kampera, bowiem wyposażenie kabiny łajby nie odbiega bardzo od wyposażenia kampera czy przyczepy kempingowej. Niestety nie słyszy się nigdzie o ogromnym sukcesie tej idei.
Nietypowe kampery i przyczepy - pomysły Mini
Należąca do koncernu BMW marka Mini słynie z bardzo drogich gadżetów w lifestylowym klimacie. Wszyscy co jest związane z Mini jest młode, bogate i bardzo ładne. Swego czasu brytyjska firma z niemieckim kapitałem zaprezentowała trzy rozwiązania dla osób rozglądających się za własnym kamperem lub przyczepą kempingową.
Najbardziej oryginalnym rozwiązaniem i chyba również najbardziej rozsądnym, jest mała przyczepa kempingowa, przypominająca przyczepki dla dzieci ciągnięte za rowerami. Ta jest niewiele większa w środku od samego auta i niestety nie można w niej się nawet wyprostować. To jednak nie przeszkadza w tym, by w stosunkowo komfortowych warunkach się przespać. Zdjęcia wnętrza wyglądają naprawdę nieźle.
Jednak ciągnięcie za sobą nawet tak małej przyczepki może być uciążliwe. Dlatego też Mini zaprezentowało model o nazwie Clubvan Camper, który powstał na bazie zwykłego Clubmana. Zamiast tylnych siedzeń i bagażnika mamy jednak miniaturkę domku z kuchenką gazową, półkami, a nawet łóżkiem.
Na zdjęciach wygląda to całkiem nieźle, jednak w praktyce samo położenie się w łóżku musi być niewiarygodnym wyzwaniem.
Najbardziej subtelną propozycją wydaje się Mini Countryman ALL4 w wersji Camp. Jest to tak naprawdę bagażnik dachowy, który w miarę potrzeb może zamienić się w całkiem duży namiot. Tego typu rozwiązanie podczas wypraw w teren jest o wiele lepsze od zwykłego namiotu.
Samochód izoluje śpiące osoby od zwierząt czy robactwa. Jednak tutaj również nie jest łatwo zająć miejsce, a co dopiero spokojnie ułożyć się do snu. Tak czy inaczej, wygląda całkiem nieźle.
Nietypowe kampery i przyczepy - Toyota Prius
Autorzy tego projektu postanowili zaspokoić potrzeby wszystkich właścicieli najpopularniejszego samochodu z napędem hybrydowym na świecie, czyli Toyoty Prius. Japoński hatchback nie jest ani ładnym, ani specjalnie pojemnym autem, pomimo tego świetnie nadaje się do codziennego użytkowania.
Z myślą o długich wypadach poza miasto w 2012 roku na targach motoryzacyjnych w Tokio zaprezentowano rozwiązanie mające zmienić Toyotę Prius w ekologicznego kampera. Wystarczy domontować do swojego auta gigantyczną konstrukcję wykonaną z włókna FRP, które jest stosunkowo lekkie, a przy tym wytrzymałe.
Po montażu w Priusie pojawią się dwa łóżka, jedno dolne, drugie górne i wystarczająco miejsca, by się przespać. W praktyce auto wygląda tak jakby ktoś nałożył na nie plastikową toaletę prosto z Woodstocku. Szalony pomysł.
Nietypowe kampery i przyczepy - Mercedes Unimog U4000 Camper
Prawdziwy król offroadu i zdecydowanie najpoważniejszy pojazd w tym zestawieniu. Mercedes Unimog U4000 to nie do końca tylko samochód ciężarowy, to już wielozadaniowa maszyna, która może służyć również w charakterze podnośnika koszowego, pługu, odśnieżarki czy... no właśnie, kampera.
W 2010 roku na targach Abenteuer&Allrad, które są największym europejskim wydarzeniem na rynku pojazdów terenowych, Mercedes zaprezentował Unimoga w zabudowie z małym domkiem. Tak naprawdę nie jest on wcale mały, biorąc pod uwagę inne pojazdy z tego zestawienia.
Pod maską tego Unimoga U4000 drzemie czterocylindrowy diesel o pojemności 4,2 l produkujący 218 KM. Pojazd wyposażony jest w zbiornik paliwa o pojemności aż 290 l. To dlatego, by pojazd mógł przemierzać bezdroża będąc w kilkutygodniowych trasach.
Kierowcy przetrwać ekstremalne warunki pomoże kompletnie wyposażony mały domek. We wnętrzu znajduje się podwójne łóżko, stolik, kuchenka, a nawet toaleta. Wszystko co potrzebne, by odwiedzać wioski na wschód od Moskwy. Ile trzeba zapłacić za takie auto? Bagatela 248 300 euro.
Nietypowe kampery i przyczepy - eleMMent Palazzo RV
Firma Marchi Mobile jest autorem pojazdu o nazwie eleMMent Palazzo, który może powstać tylko i wyłącznie na specjalne zamówienie. Nie ma mowy o seryjnej produkcji czegoś, co na pierwszy rzut oka wygląda jak jacht na trzech osiach.
Superluksusowy kamper wyposażony jest w absolutnie wszystko co dusza zapragnie, a do tego każdy element we wnętrzu wykończony jest lepiej niż w największych podwarszawskich willach. To chyba jedyny kamper na świecie, który ma nawet kominek.
Ten konkretny egzemplarz przedstawiony na zdjęciach i wizualizacjach kosztuje 3 miliony dolarów. Oczywiście możliwe jest kupno tańszego kampera. Co więcej, firma może zbudować auto, które również na zewnątrz wygląda inaczej.
Mobile mansion for how many million?!
Nietypowe kampery i przyczepy - Range Rover i Airstream
Na amerykańskich filmach i teledyskach często pojawiają się niepolakierowane przyczepy kempingowe wykonane z gołej blachy. Z daleka wydawać się może, że są one wręcz chromowane, a słońce na pustyniach odbija się od ich powłoki, przez co we wnętrzu można jakoś wytrzymać.
Ta konkretna przyczepa to Airstream 684 Series 2, która we wnętrzu może zostać wyposażona w absolutnie każde udogodnienie, poza basenem. Drewno, skórzana tapicerka lub miękki i przyjazny welur.
Przyczepa dostępna jest w dwóch wersjach. Mniejsza mierzy 2,3 m szerokości, a większa 2,5 m szerokości. Zdaniem producenta to najbardziej rozpoznawalna przyczepa kempingowa na drogach, która produkowana jest w niemal niezmienionej formie od 80 lat.