Niemieckie autostrady dalej bez ograniczeń. Bundestag odrzucił wniosek

Niemieckie autostrady są jednymi z ostatnich na świecie, gdzie na większości odcinków nie ma limitu prędkości. Kilka dni temu wielu kierowców wstrzymało oddech, ponieważ odbyło się głosowanie nad wprowadzeniem ograniczenia prędkości na niemieckich autostradach.

Niemcy cenią sobie brak ograniczeń prędkości na autostradachNiemcy cenią sobie brak ograniczeń prędkości na autostradach
Źródło zdjęć: © fot. EastNews/WOJCIECH STROZYK/REPORTER
Filip Buliński

Wniosek o ograniczenie prędkości na niemieckich autostradach do 130 km/h złożyła Partii Zielonych (Die Grünen). Jak donosi portal Auto Zeitung, choć już wcześniej rząd ostrzegał, że nie wesprze projektu, ugrupowanie doprowadziło do głosowania. Aż 498 posłów było przeciw, a 126 głosowało za przyjęciem ustawy. 7 wstrzymało się od głosu. Podczas gdy minister transportu Andreas Scheuer opowiadał się przeciw ograniczeniu, minister środowiska Svenja Schulze popierała pomysł Zielonych.

Wspomniane ograniczenie miałoby obowiązywać już od 1 stycznia 2020 roku. Partia argumentowała, że wprowadzenie go przełoży się na wzrost bezpieczeństwa na autostradach, lepszą płynność ruchu i większą przepustowość tras. Dodatkowo mniejsza prędkość wiązałaby się z niższym hałasem oraz niższą emisją spalin.

Jazda z wysoką prędkością wiąże się jednak z odpowiedzialnością. Na niemieckich autostradach zalecana prędkość wynosi 130 km/h. Gdyby kierowca przekraczający prędkość uczestniczył w kolizji, mógłby zostać obarczony częścią winy za wypadek.

Nie licząc odcinków na których trwają budowy, na ok. 70 proc. autostrad w Niemczech nie obowiązują limity prędkości, a na kolejnych 6 proc., ograniczenie jest zależne od gęstości ruchu. Polska, z ograniczeniem prędkości na autostradzie równym 140 km/h, ma jedno z najwyższych limitów, nie tylko w Europie, ale i na świecie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.