Niemcy stanęły okoniem. Mówią "stop" i chcą silników spalinowych

Ostateczne głosowanie nad usunięciem z nowych samochodów silników spalinowych zostało odroczone na czas bliżej nieokreślony. W ostatnim momencie niemiecki minister transportu wstrzymał prace Wspólnoty. Na stole jest bowiem kwestia paliw syntetycznych.

Renault AustralRenault Austral
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Niemcy wycofały się ze swojego poparcia dla zablokowania sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 roku. Głosowanie zostało przesunięte na czas bliżej nieokreślony. Jak stwierdził jeden z urzędników, prace ruszą "we właściwym czasie".

Ruch Niemiec nie jest zaskoczeniem. Mowa tu o kraju, w którym za 5 proc. PKB (i 800 tys. miejsc pracy) odpowiada przemysł motoryzacyjny. Przejście na elektromobilność wiąże się ze zwolnieniami. Pierwszy wyłom widać chociażby w ruchu Forda, który w Kolonii zwolni 2300 osób.

– Idziemy w kierunku świata z mniejszą liczbą platform, gdzie potrzeba mniej wiedzy inżynierskiej. Dlatego też dokonujemy odpowiednich zmian – powiedziała Martin Sander, szefowa elektryfikacji Forda na Europę.

Podobny sceptycyzm do nowego prawa można zauważyć ze strony Włoch, Polski i Węgier.

Niemiecki minister transportu Volker Wissing (FDP) chce, by po 2035 roku możliwe było korzystanie z paliw syntetycznych. Wezwał Komisję Europejską do przedstawienia odpowiedniego wniosku.

Paliwa syntetyczne (czy też e-paliwa) powstają przy wykorzystaniu prądu i dwutlenku węgla. Cała idea polega na zastosowaniu obiegu zamkniętego. Dwutlenek węgla trafia do atmosfery, ale jest później wykorzystywany do stworzenia paliwa. Emisja (teoretycznie) pozostaje na zerowym poziomie. W to rozwiązanie zainwestowało już Porsche, które zamierza wykorzystywać paliwo – przynajmniej na razie – na torze.

Jedno trzeba przyznać: bycie producentem aut na Europę, gdzie brakuje jasno wyznaczonych celów na przyszłość (a co za tym idzie kierunku, w którym ma iść technologia), musi być strasznie irytujące.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇