Niby-terenowy – Brabus ML 63 AMG B63-620 (2012) [Essen 2012]

Salon tuningowy w Essen sprawia, że wiele firm pracuje intensywniej. Tak jest właśnie z Brabusem, który przedstawił kilka nowych aut. Wśród nich jest Mercedes-Benz ML 63 AMG z pakietem B63-620.

Obraz
Olgierd Lachowski

ML to pierwszy z SUV-ów Mercedesa. Obecnie wytwarzana jest trzecia generacja tego wozu. Podobnie jak poprzednik, model o oznaczeniu wewnętrznym W 166 jest dostępny w wersji 63 AMG. Mimo tej samej nazwy, co starsze auto, nowy ML 63 AMG ma zupełnie inną jednostkę napędową.

Zamiast 6,2-litrowego silnika wolnossącego Mercedes postawił na znacznie nowocześniejszy 5,5-litrowy agregat V8 z dwiema turbosprężarkami. Motor został zaopatrzony w bezpośredni wtrysk paliwa, który ma nie tylko pozytywny wpływ na rozwijanie wysokiej mocy, ale też na zmniejszenie zużycia paliwa.

Obraz

M 157 (tak nazywa się silnik ML-a) to rozwinięcie widlastej ósemki o kodzie M 278. W modelu ML 63 AMG jednostka M 157 dysponuje mocą 525 KM przy 5250-5750 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy to imponujące 700 Nm w zakresie 1750-5000 obr./min. Motor może być też uzbrojony w pakiet Performance, który podwyższa jego moc do 557 KM przy 5750 obr./min i moment obrotowy do 760 Nm w przedziale 2000-5000 obr./min. Choć ten silnik może być łączony ze skrzyniami dwusprzęgłowymi, w ML-u zainstalowana jest klasyczna automatyczna skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach.

Firma tuningowa z Bottrop proponuje modyfikacje jednostki napędowej w obu wersjach (bez i z pakietem Performance) i w obu może on być podkręcony do 620 KM. Operacja jest prosta i polega na wstawieniu modułu elektronicznego, na którym zapisane są nowe mapy zarządzające pracą silnika. Dzięki nim V-ósemka pracuje z mocą 620 KM przy 5500 obr./min i generuje moment obrotowy 820 Nm, który utrzymuje stałą wartość od 2000 do 5000 obr./min.

Obraz

Większa moc pozwala przyspieszyć tym sporych rozmiarów autem od 0 do 100 km/h w 4,50 s, czyli o 0,20 s szybciej niż podaje katalog Mercedesa. Prędkość maksymalna w zależności od wybranej opcji wynosi 280 lub aż 300 km/h.

O odpowiedni dźwięk wydobywający się z silnika dba sportowy układ wydechowy wyposażony w zawór regulacyjny, którego pracą steruje kierowca z wnętrza wozu. Podobny do silnikowego moduł przygotowany przez Brabusa nadzoruje pracę pneumatycznego zawieszenia Mercedesa zwanego Airmatic.

Obraz

Zgodnie z obecnie panującymi trendami SUV przygotowany przez specjalistów z Bottrop otrzymał wielkie 23-calowe felgi Monoblock R. Dostępne są także obręcze o innym wzorze i rozmiarze. W prezentowanym SUV-ie są opony 315/25 R 23. Taki zestaw kół sprawia, że Mercedes ML nie nadaje się na żadne drogi nieutwardzone.

Karoseria samochodu została zmieniona z przodu i z tyłu poprzez naklejenie na zderzaki elementów z włókien węglowych. W przednich otworach wentylacyjnych umieszczono kierunkowskazy, z tyłu zaś światła odblaskowe. Pojawił się też „dyfuzor” z tyłu. Progi zasłaniają teraz niewielkich rozmiarów listwy ozdobne. Tuner przygotował też pakiet Widestar, którego nie zainstalował w tym aucie, a który sprawia, że Mercedes staje się szerszy o 60 mm.

Obraz

Wnętrze wyróżnia się prędkościomierzem wyskalowanym do 360 km/h, nowymi aluminiowymi pedałami oraz drewnianą podłogą w bagażniku. Wygląda ona ładnie, ale jest kompletnie nieprzydatna, bo jest śliska.

Na razie Brabus nie podał ceny tego samochodu, ale z pewnością będzie ona zawierać się między 450 tys. a 600 tys. euro.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 620 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,53 KM/l (seryjny – 96,14 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 820 Nm przy 2000-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 23” Monoblock R
  • Koła tylne: 23” Monoblock R
  • Opony przednie: 315/25 R 23
  • Opony tylne: 315/25 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2345 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,78 kg/KM (seryjny – 4,47 kg/KM)
  • Długość: 4804 mm
  • Szerokość: 1926 mm
  • Rozstaw osi: 2915 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 280 lub 300 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: Brabus

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego