NHTSA chce, żeby gniazdkowozy i hybrydy emitowały dźwięk

Problem bezszelestnego poruszania się samochodów napędzanych energią elektryczną, w tym hybryd toczących się przy wykorzystaniu jedynie silnika elektrycznego, dość często wraca na nagłówki. Tym razem amerykański National Highway Traffic Safety Administration chce zabrać się za to na dobre.

Tesla STesla S
Bartosz Pokrzywiński

Problem bezszelestnego poruszania się samochodów napędzanych energią elektryczną, w tym hybryd toczących się przy wykorzystaniu jedynie silnika elektrycznego, dość często wraca na nagłówki. Tym razem amerykański National Highway Traffic Safety Administration chce zabrać się za to na dobre.

Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej. Unia Europejska chce zmniejszyć poziom hałasu emitowanego przez nowoczesne samochody osobowe, które przy spokojnej jeździe i tak nie są głośne dla otoczenia, a amerykański NHTSA bierze wreszcie na celownik hybrydy i gniazdkowozy.

Zdaniem Amerykanów problemem jest bezszelestne poruszanie się tego typu pojazdów. Trudno się z tym nie zgodzić, ponieważ piesi przechodzący na drugą stronę ulicy nie są przyzwyczajeni do niemal całkowitej ciszy. Auto powinno być widzialne i słyszalne.

Tesla S
Tesla S

Mowa o prędkościach poniżej 29 km/h, dzięki czemu będzie można uniknąć nawet 2800 urazów w życiu każdego pojazdu. W tym celu konieczne będzie zamontowanie systemu głośników wydających dźwięk, który nie został jeszcze jasno określony.

Wiadomo na pewno, że podniesie to cenę aut o około 30 dolarów, a jeśli przepisy wejdą w życie od 2016 roku, przemysł motoryzacyjny będzie musiał zapłacić za to 23 miliony dolarów. Miejmy tylko nadzieję, że kierowcy nie będą mieli zbyt dużego pola do popisu w kwestii rodzaju odtwarzanego dźwięku.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟