Druga nitka najdłuższego tunelu w Polsce przebita. Pomogły w tym materiały wybuchowe

Druga nitka najdłuższego tunelu w Polsce, który powstaje pod masywem górskim Mały Luboń, została przebita. GDDKiA przewiduje, że kierowcy jadący Zakopianką będą mogli skorzystać z niego w 2021 roku.

GDDKiA poinformowało o przebiciu drugiej nitki tuneluGDDKiA poinformowało o przebiciu drugiej nitki tunelu
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/GDDKiA
Michał Zieliński

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że 27 kwietnia udało się przebić drugą nitkę tunelu w ciągu drogi ekspresowej S7 Lubień-Rabka Zdrój, czyli na popularnej Zakopiance. Drążono ją od dwóch stron, które teraz zostały połączone metodą tzw. mikrostrzałów, czyli z użyciem materiałów wybuchowych.

Dla przypomnienia pierwszą nitkę przebito ponad pół roku wcześniej, 23 października. Obecnie prowadzone są tam prace przy obudowie docelowej, niszach alarmowych i hydrantowych.

"Dzisiejsza uroczystość z pewnością cieszy użytkowników dróg nie tylko w Małopolsce, ale również turystów, którzy odwiedzają Podhale i Tatry. Prace budowlane są prowadzone rzetelnie, skutecznie i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Liczę, że wszyscy zaangażowani w tę inwestycję staną na wysokości zadania i już w 2021 r. kierowcy będą mogli skorzystać z tunelu pod górą Luboń Mały" - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Docelowo tunel ma mieć 2,06 km i będzie to największy tego typu obiekt w kraju. Ma składać się z dwóch nitek, a każda z nich będzie jednokierunkowa. GDDKiA podaje, że do wydrążenia jest jednak nieco mniej – ok. 1919,6 m w przypadku tunelu prawego oraz ok. 1922,4 m dla tunelu lewego. Pozostałe części wykonane są w wykopie, a ten zostanie zasypany po ukończeniu prac.

Prace nad tunelem rozpoczęto 6 marce 2017 roku, a roboty prowadzone są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Koszty budowy przekroczy 1 mld zł.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥