Druga nitka najdłuższego tunelu w Polsce przebita. Pomogły w tym materiały wybuchowe

Druga nitka najdłuższego tunelu w Polsce, który powstaje pod masywem górskim Mały Luboń, została przebita. GDDKiA przewiduje, że kierowcy jadący Zakopianką będą mogli skorzystać z niego w 2021 roku.

GDDKiA poinformowało o przebiciu drugiej nitki tuneluGDDKiA poinformowało o przebiciu drugiej nitki tunelu
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/GDDKiA
Michał Zieliński
SKOMENTUJ

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że 27 kwietnia udało się przebić drugą nitkę tunelu w ciągu drogi ekspresowej S7 Lubień-Rabka Zdrój, czyli na popularnej Zakopiance. Drążono ją od dwóch stron, które teraz zostały połączone metodą tzw. mikrostrzałów, czyli z użyciem materiałów wybuchowych.

Dla przypomnienia pierwszą nitkę przebito ponad pół roku wcześniej, 23 października. Obecnie prowadzone są tam prace przy obudowie docelowej, niszach alarmowych i hydrantowych.

"Dzisiejsza uroczystość z pewnością cieszy użytkowników dróg nie tylko w Małopolsce, ale również turystów, którzy odwiedzają Podhale i Tatry. Prace budowlane są prowadzone rzetelnie, skutecznie i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Liczę, że wszyscy zaangażowani w tę inwestycję staną na wysokości zadania i już w 2021 r. kierowcy będą mogli skorzystać z tunelu pod górą Luboń Mały" - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Docelowo tunel ma mieć 2,06 km i będzie to największy tego typu obiekt w kraju. Ma składać się z dwóch nitek, a każda z nich będzie jednokierunkowa. GDDKiA podaje, że do wydrążenia jest jednak nieco mniej – ok. 1919,6 m w przypadku tunelu prawego oraz ok. 1922,4 m dla tunelu lewego. Pozostałe części wykonane są w wykopie, a ten zostanie zasypany po ukończeniu prac.

Prace nad tunelem rozpoczęto 6 marce 2017 roku, a roboty prowadzone są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Koszty budowy przekroczy 1 mld zł.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Imponująca kariera. Teraz nagle został szefem giganta
Imponująca kariera. Teraz nagle został szefem giganta
Auta nie wyjadą z polskiej fabryki. Stellantis zakończył projekt
Auta nie wyjadą z polskiej fabryki. Stellantis zakończył projekt
Maserati może jeszcze zaskoczyć powrotem do V8. Stellantis już to zrobił w Dodge'u
Maserati może jeszcze zaskoczyć powrotem do V8. Stellantis już to zrobił w Dodge'u
Metoda starych kierowców. Tak bez problemu oszczędzają paliwo
Metoda starych kierowców. Tak bez problemu oszczędzają paliwo
Pierwsza jazda: tankujesz benzynę, jeździsz jak elektrykiem. Nowy e-Power naprawdę jest oszczędniejszy
Pierwsza jazda: tankujesz benzynę, jeździsz jak elektrykiem. Nowy e-Power naprawdę jest oszczędniejszy
Autopilot w sądzie. Rodziny ofiar pozywają Teslę
Autopilot w sądzie. Rodziny ofiar pozywają Teslę
Ogłosił "trudną, ale konieczną decyzję". Japończycy zwijają interes
Ogłosił "trudną, ale konieczną decyzję". Japończycy zwijają interes
Rzadkie auto rozbite w Alpach. Trzeba było wezwać specjalistów
Rzadkie auto rozbite w Alpach. Trzeba było wezwać specjalistów
Wielka wtopa Amerykanów. Sprzedaż spadła o 90 proc.
Wielka wtopa Amerykanów. Sprzedaż spadła o 90 proc.
"Bestia z Francji" już na drogach. Pałac Elizejski zapomniał o jednym
"Bestia z Francji" już na drogach. Pałac Elizejski zapomniał o jednym
BMW M2 dostanie torowy pakiet aerodynamiczny. Znamy datę premiery
BMW M2 dostanie torowy pakiet aerodynamiczny. Znamy datę premiery
Nowa marka w Polsce. Samochód za 700 zł miesięcznie
Nowa marka w Polsce. Samochód za 700 zł miesięcznie