MTM Audi S3 Stufe 1 (2013)

Podczas targów tuningowych w Essen pod koniec 2013 roku MTM wystawiło między innymi podkręcone Audi S3. Jednak dopiero teraz tuner udostępnił więcej informacji na temat tego wozu.

Obraz
Olgierd Lachowski

Z generacji na generację Audi S3 zyskuje na mocy silnika. Pierwsze „pokolenie” tego modelu miało najpierw 210 KM, a potem 225 KM. Trzeci z kolei wóz ma tych koni już 300, ale to i tak nie wszystko, co można wycisnąć z jednostki napędowej niewielkiego pojazdu z Ingolstadt.

Umieszczony z przodu poprzecznie 2-litrowy silnik jest wspomagany turbosprężarką, co daje szerokie pole do popisu dla firm zajmujących się modyfikacjami bez specjalnej ingerencji w mechanikę motoru.

Obraz

MTM zmieniło tylko elektronikę 2-litrowca i udało się mu dołożyć 60 KM. Maksimum mocy znajduje się nadal w przedziale 5500-6200 obr./min. Moment obrotowy jest zwiększony do 450 Nm, a więc wzrósł o 70 Nm.

Nabywca Audi S3 ma do wyboru samochód z manualną lub zautomatyzowaną dwusprzęgłową przekładnią. W tym wozie jest ta pierwsza skrzynia biegów. Auto ma naturalnie napęd na cztery koła.

Samochód ma sportowe sprężyny zawieszenia, które obniżają go, ale nie wiadomo dokładnie o ile. MTM informuje, że klient ma do wyboru sprężyny KW, Eibach lub H&R. W hatchbacku wzmocniono również hamulce. Przednie tarcze – marki Brembo – mają średnicę 380 mm. MTM wstawiło przednie 8-tłoczkowe zaciski.

Obraz

Niemiecki warsztat oferuje kilka wzorów felg w kilku rozmiarach, ale te, które zostały zainstalowane w tym Audi nie pochodzą z katalogu tunera. Obręcze to BBS-y XA o średnicy 19”. Obuto je w opony 235/35 R 19.

Nadal trwają prace nad sportowym układem wydechowym, który w ofercie MTM powinien pojawić się w pierwszym kwartale tego roku. Chwilowo założone są tylko nowe końcówki „wydechu”.

Obraz

Zmodyfikowane Audi S3 od zera do stu kilometrów na godzinę przyspiesza w 4,70 s. To czas lepszy o 0,50 s w porównaniu z wozem fabrycznym. Wersja ze skrzynią S-tronic jest szybsza o 0,20 s. Prędkość maksymalna 360-konnej S-trójki jest nieznana.

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: R4

• Ustawienie: z przodu, poprzecznie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 1984 cm3

• Doładowanie: turbosprężarka

• Moc maksymalna: 360 KM przy 5500-6200 obr./min

• Objętościowy wskaźnik mocy: 181,45 KM/l (seryjny – 151,21 KM/l)

• Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm przy 1800-5500 obr./min

• Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

• Typ napędu: na wszystkie koła quattro

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski

• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

• Koła przednie: 19” BBS XA

• Koła tylne: 19” BBS XA

• Opony przednie: 235/35 R 19

• Opony tylne: 235/35 R 19

[u]Masy i wymiary:[/u]

• Masa własna: 1470 kg

• Stosunek masy do mocy: 4,08 kg/KM (seryjny – 4,90 kg/KM)

• Długość: 4254 mm

• Szerokość: 1777 mm

• Rozstaw osi: 2595 mm

[u]Osiągi:[/u]

• Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,70 s

MTM S3 Stufe 1

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługują zestawy na wodór
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługują zestawy na wodór
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Odświeżony Peugeot 308 wjeżdża do salonów. Kusi liczbą napędów do wyboru
Odświeżony Peugeot 308 wjeżdża do salonów. Kusi liczbą napędów do wyboru
Uciekał przed policją, choć sam nie wiedział dlaczego. Skończył w rowie
Uciekał przed policją, choć sam nie wiedział dlaczego. Skończył w rowie
Najtańsze paliwo najbardziej podrożeje. Eksperci podali o ile
Najtańsze paliwo najbardziej podrożeje. Eksperci podali o ile
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Forza Horizon 6 przeniesie graczy do Japonii. Jest zwiastun
Forza Horizon 6 przeniesie graczy do Japonii. Jest zwiastun
Tysiące Niemców stracą pracę. Motoryzacyjny gigant podjął decyzję
Tysiące Niemców stracą pracę. Motoryzacyjny gigant podjął decyzję
Test: Volkswagen California T7. Wszystko, za co ją lubię i kilka rzeczy, które bym zmienił
Test: Volkswagen California T7. Wszystko, za co ją lubię i kilka rzeczy, które bym zmienił
12 lat i diesel pod maską. Ulubione auta Polaków
12 lat i diesel pod maską. Ulubione auta Polaków
Były gwiazdor F1 sprzedaje swojego Astona. Sam lakier kosztował krocie
Były gwiazdor F1 sprzedaje swojego Astona. Sam lakier kosztował krocie