Motocykle o poj. 125 ccm sprzedają się jak świeże bułeczki

Z coraz większą przyjemnością czytam komunikaty Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Szczególnie optymistycznie przedstawia się raport podsumowujący rejestracje jednośladów (zarówno motocykli, jak i motorowerów) w lutym bieżącego roku. Wniosek z niego jest jeden: nowelizacja ustawy o kierujących w zakresie motocykli do 125 cm3 ożywiła rynek. Śmiało można stwierdzić, że z roku na rok, kierowców jednośladów będzie przybywać.

Honda CBF125
Honda CBF125
Źródło zdjęć: © fot. Krecik
Dominika D.

23.03.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:38

Marzec zbliża się ku końcowi, dlatego ten wpis może wydawać się lekko przeterminowany. Miło jednak obserwować tak istotne zmiany i dzielić się nimi z szerokim gronem. W lutowym raporcie PZPM czytamy, że:

*W lutym br. zarejestrowano 2166 nowych jednośladów (…) był to rekordowy luty dla sprzedających motocykle. Od 2005 r. tj. od kiedy PZPM monitoruje dane o rejestracjach nie sprzedano więcej nowych motocykli. Wynik 938 to ponad dwa razy więcej niż przed rokiem (+117,1% r/r).

Używanych jednośladów zarejestrowano w lutym br. 3897 szt., więcej o 18,4% niż w tym samym miesiącu ub.r. Na tę liczbę złożyło się 3330 (+22,7% r/r) używanych motocykli i 567 (-1,9% r/r) motorowerów.*

Obraz
© fot. PZPM

Motocykle o pojemności do 125 cm3 stanowiły aż 61,9 proc. wszystkich zarejestrowanych jednośladów!

Obraz
© fot. PZPM

Najbardziej popularną marką z największą sprzedażą był Romet Motors. Od początku roku producent sprzedał 458 motocykli. Jak podaje PZPM, jest to wartość sześć razy większa niż przed rokiem. Na drugim miejscu Junak. Skumulowany wynik dwóch miesięcy to 155 sztuk i prawie 4,5 krotny wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Trzecią lokatę z wynikiem 124 szt. (-3,9% r/r, -5 szt.) zajęło BMW.

Tylko jeden motocykl mniej zarejestrowała Yamaha na miejscu czwartym. Warto pamiętać, że jak co roku pierwsze miesiące nie decydują jeszcze o kolejności wszystkich marek w rankingu, chociaż wydaje się, że pozycja lidera jest, na ten moment, przesądzona.

Przyczyną takich imponujących wzrostów jest przede wszystkim lipcowa nowelizacja ustawy o kierujących. Sprawa dotyczy konkretnie art. 6 tego dokumentu. Osoba, która posiada prawo jazdy kat. B od co najmniej 3 lat, ma możliwość prowadzenia motocykla o pojemności do 125 ccm, mocy nieprzekraczającej 11 kW oraz stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającego 0,1 kW/kg. Brane są pod uwagę jednoślady wyposażone w manualną, jak i automatyczną skrzynię biegów.

Jedna jaskółka wiosny nie czyni, jednak chce się wierzyć, że osób, które wybiorą motocykl jako główny środek transportu, będzie przybywać. O cudownym rozładowaniu korków w dużych miastach nie ma na razie co mówić, ale może, może... za kilka lat?

Źródło artykułu:WP Autokult
blogimotocyklepolska
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)