Mopar zrobił siedmiolitrowy silnik o mocy 1000 KM. Wyprzedał się w dwa dni

Wszystko wydarzyło się tak szybko, że nawet nie zdążyliśmy się ucieszyć, a już jesteśmy smutni. Dobra wiadomość: Amerykanie z koncernu FCA zaszaleli i wprowadzili na rynek siedmiolitrowe V8 ze starej, dobrej szkoły. Zła: zaszaleli jednak tylko na jakieś 50 proc., bo mocno ograniczyli produkcję tego potwora. Na tyle mocno, że wyprzedał się on już po dwóch dniach.

(fot. FCA)(fot. FCA)
Mateusz Żuchowski

Gdy Mopar, dyżurny twórca szalonych części zamiennych do aut z koncernu Chryslera, ogłosił zeszłej jesieni plan zbudowania i wprowadzenia na rynek 1000-konnego V8 o pojemności siedmiu litrów, wiele osób nie wierzyło nawet, że to prawda. Tymczasem, nim zdążyliśmy poznać, co Amerykanie właśnie zrobili, było już za późno. Unikatowy produkt został wyprzedany zaledwie w 48 godzin od swojego debiutu.

Był Hellcat, jest Hellephant

Silnik o wymownej nazwie Hellephant (słoń z piekła rodem?) to siedmiolitrowe V8 HEMI o mocy okrągłych 1000 KM i maksymalnym momencie obrotowym aż 1288 Nm. Według producenta przeznaczony jest do "wszystkich samochodów, do których pasuje". Są to amerykańskie muscle cary i terenówki wyprodukowane przed 1976. Co ciekawe, jest on sprzedawany bez żadnej gwarancji.

Hellephant oferowany był za cenę 29 995 dolarów. Do klientów dotrze w drewnianej pace wraz zestawem do samodzielnego montażu. To cena około 10 000 dolarów wyższa niż ta, za jaką przez cały czas można dostać 6,2-litrowy silnik Hellcat. On jednak dysponuje mocą "zaledwie" 717 KM. Hellcat występuje także w oferowanym na polskim rynku Jeepie Grand Cherokee Trackhawku.

W tej chwili to właśnie Hellcat pozostaje najlepszą alternatywą dla tych, którzy chcieli akurat wrzucić mocarne V8 do swojego klasyka. FCA podaje, że zainteresowanie Hellephantem przekroczyło najśmielsze oczekiwania firmy. Produkcja będzie trudna do zwiększenia ze względu na stosunkowo skomplikowany proces składania silnika.

Silnik Hellephant (fot. Mopar)
Silnik Hellephant (fot. Mopar)

Można się więc spodziewać, że i sama liczba stworzonych Hellephantów nie była za duża. Producent nie podał skali produkcji, ale nieoficjalnie mówi się o liczbie z przedziału 100-1000 sztuk. Od razu pojawiły się także plotki dające nadzieję, że silnik powróci do sprzedaży w podobnie limitowanej serii w późniejszym terminie. Fani dużych HEMI powinni się więc mieć na baczności.

Jak brzmi to monstrualne V8, można przekonać się z klipu poniżej. Mały spoiler: dźwięk nie zawodzi!

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥