Dodge Challenger SRT Hellcat – zwierzę piekielne [aktualizacja]

Dodge zaprezentował model Challenger z rocznika modelowego 2015 w wersjach SRT i SRT Hellcat.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Nowe odmiany bazują na zmodernizowanym Challengerze, który został pokazany w kwietniu. W obu jest montowana aluminiowa maska z wlotem powietrza.

SRT Hellcat ("hellcat" można tłumaczyć jako 'kot rodem z piekła' lub 'jędza/wiedźma') ma inny zderzak i grill niż SRT, a także dodatkowe otwory wentylacyjne w masce. Różnice widać także w kształcie spojlera w zderzaku przednim.

Obraz

Dodge Challenger SRT został wyposażony w 20-calowe felgi. Hellcat ma obręcze w tym samym rozmiarze, ale są one lżejsze i mają czarne matowe wykończenie. Założono na nie opony 275/40 Pirelli P Zero Nero.

Jak podaje Dodge, Challenger SRT Hellcat to samochód z największymi seryjnie montowanymi przednimi tarczami hamulcowymi w historii Chrysler Group. Mają one średnicę 390 mm. Zaciski Brembo są 6-tłoczkowe.

Wnętrze obu wersji jest wykończone Alcantarą i skórą nappa. Detale są wykonane z aluminium. Kierownica jest w dolnej części spłaszczona. W wyposażeniu znajduje się system Uconnect z wyświetlaczem o przekątnej 8,4 cala.

Dodge Challenger SRT ma pod maską silnik 6,4 HEMI V8 generujący 492 KM i 643 Nm. Hellcat z kolei został wyposażony w jednostkę HEMI V8 o pojemności 6,2 l ze sprężarką mechaniczną. Motor ten wytwarza "ponad 600 KM". Oba silniki mogą współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną.

Kierowca będzie miał do wyboru kilka trybów pracy podzespołów, zmieniających ustawienia związane z mocą, pracą zawieszenia i skrzyni. Dostępne są ustawienia Street (do jazdy codziennej), Sport i Track (torowe). Można też skonfigurować własny tryb.

2015 Dodge Challenger SRT
2015 Dodge Challenger SRT

Dodatkowo istnieje możliwość włączenia Valet Mode, który ogranicza moc jednostki, przełącza auto w tryb Street, wyłącza system kontroli startu, daje możliwość zmiany przełożeń łopatkami w przypadku automatu i uruchamia restrykcyjne ustawienie ESC. Można z niego korzystać, gdy np. przekazuje się kluczyki osobie odpowiedzialnej za zaparkowanie samochodu.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat - Exterior Design

2015 Dodge Challenger SRT 392 - Overview

[aktualizacja 27 maja]

Podczas Midwest Automotive Media Association Rally w Wisconsin, imprezie dla dziennikarzy motoryzacyjnych i innych osób związanych z branżą samochodową, Dodge zaprezentował model Challenger SRT Hellcat. Na nagraniach zamieszczonych poniżej zarejestrowano warkot mocarnego muscle cara.

2015 Dodge Challenger SRT 6.2 Hellcat revving

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat - Exhaust Note

2015 Dodge Challenger SRT/2015 Dodge Challenger SRT Hellcat - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/64] Źródło zdjęć: |

[aktualizacja 2 lipca]

Dodge poinformował, że Challenger SRT Hellcat dysponuje mocą 707 KM (nie znamy wartości w kW). Muscle car wchodzi więc na terytorium np. Lamborghini Aventadora. Maksymalny moment obrotowy silnika 6,2 V8 to 881 Nm.

Moc maksymalna będzie dostępna wtedy, gdy kierowca będzie korzystał z kluczyka z czerwoną obudową. W zestawie jest też kluczyk czarny, z którym moc jest ograniczona do 500 KM.

SRT Hellcat Performance

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇