Dodge Challenger SRT Hellcat – zwierzę piekielne [aktualizacja]

Dodge zaprezentował model Challenger z rocznika modelowego 2015 w wersjach SRT i SRT Hellcat.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Nowe odmiany bazują na zmodernizowanym Challengerze, który został pokazany w kwietniu. W obu jest montowana aluminiowa maska z wlotem powietrza.

SRT Hellcat ("hellcat" można tłumaczyć jako 'kot rodem z piekła' lub 'jędza/wiedźma') ma inny zderzak i grill niż SRT, a także dodatkowe otwory wentylacyjne w masce. Różnice widać także w kształcie spojlera w zderzaku przednim.

Obraz

Dodge Challenger SRT został wyposażony w 20-calowe felgi. Hellcat ma obręcze w tym samym rozmiarze, ale są one lżejsze i mają czarne matowe wykończenie. Założono na nie opony 275/40 Pirelli P Zero Nero.

Jak podaje Dodge, Challenger SRT Hellcat to samochód z największymi seryjnie montowanymi przednimi tarczami hamulcowymi w historii Chrysler Group. Mają one średnicę 390 mm. Zaciski Brembo są 6-tłoczkowe.

Wnętrze obu wersji jest wykończone Alcantarą i skórą nappa. Detale są wykonane z aluminium. Kierownica jest w dolnej części spłaszczona. W wyposażeniu znajduje się system Uconnect z wyświetlaczem o przekątnej 8,4 cala.

Dodge Challenger SRT ma pod maską silnik 6,4 HEMI V8 generujący 492 KM i 643 Nm. Hellcat z kolei został wyposażony w jednostkę HEMI V8 o pojemności 6,2 l ze sprężarką mechaniczną. Motor ten wytwarza "ponad 600 KM". Oba silniki mogą współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną.

Kierowca będzie miał do wyboru kilka trybów pracy podzespołów, zmieniających ustawienia związane z mocą, pracą zawieszenia i skrzyni. Dostępne są ustawienia Street (do jazdy codziennej), Sport i Track (torowe). Można też skonfigurować własny tryb.

2015 Dodge Challenger SRT
2015 Dodge Challenger SRT

Dodatkowo istnieje możliwość włączenia Valet Mode, który ogranicza moc jednostki, przełącza auto w tryb Street, wyłącza system kontroli startu, daje możliwość zmiany przełożeń łopatkami w przypadku automatu i uruchamia restrykcyjne ustawienie ESC. Można z niego korzystać, gdy np. przekazuje się kluczyki osobie odpowiedzialnej za zaparkowanie samochodu.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat - Exterior Design

2015 Dodge Challenger SRT 392 - Overview

[aktualizacja 27 maja]

Podczas Midwest Automotive Media Association Rally w Wisconsin, imprezie dla dziennikarzy motoryzacyjnych i innych osób związanych z branżą samochodową, Dodge zaprezentował model Challenger SRT Hellcat. Na nagraniach zamieszczonych poniżej zarejestrowano warkot mocarnego muscle cara.

2015 Dodge Challenger SRT 6.2 Hellcat revving

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat - Exhaust Note

2015 Dodge Challenger SRT/2015 Dodge Challenger SRT Hellcat - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/64] Źródło zdjęć: |

[aktualizacja 2 lipca]

Dodge poinformował, że Challenger SRT Hellcat dysponuje mocą 707 KM (nie znamy wartości w kW). Muscle car wchodzi więc na terytorium np. Lamborghini Aventadora. Maksymalny moment obrotowy silnika 6,2 V8 to 881 Nm.

Moc maksymalna będzie dostępna wtedy, gdy kierowca będzie korzystał z kluczyka z czerwoną obudową. W zestawie jest też kluczyk czarny, z którym moc jest ograniczona do 500 KM.

SRT Hellcat Performance

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali
Test opon zimowych 2025 GTÜ. Zaskoczenie na dole stawki
Test opon zimowych 2025 GTÜ. Zaskoczenie na dole stawki
Kierunkowskaz na skrzyżowaniu łamanym. Kierowcy często się gubią
Kierunkowskaz na skrzyżowaniu łamanym. Kierowcy często się gubią
Warszawa pod lupą. Sprawdzą skuteczność strefy czystego transportu
Warszawa pod lupą. Sprawdzą skuteczność strefy czystego transportu
Tyle zapłacimy za paliwo w przyszłym tygodniu. Są prognozy
Tyle zapłacimy za paliwo w przyszłym tygodniu. Są prognozy
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą drogową
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą drogową
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Tankujesz paliwo E10? Badania pokazują, że tylko pogarsza sprawę
Tankujesz paliwo E10? Badania pokazują, że tylko pogarsza sprawę