Monster Tajima w pojeździe elektrycznym na Pikes Peak 2012

Zapewne pamiętacie sympatycznego Japończyka, który od 6 lat nieprzerwanie króluje w klasyfikacji corocznego podjazdu na szczyt Pikes Peak. W 2011 roku w końcu udało mu się przełamać barierę 10 minut, co z całą pewnością było epokowym wydarzeniem. Jednak Monster zapowiedział, że w 2012 roku wystartuje w prototypowym pojeździe elektrycznym.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Zapewne pamiętacie sympatycznego Japończyka, który od 6 lat nieprzerwanie króluje w klasyfikacji corocznego podjazdu na szczyt Pikes Peak. W 2011 roku w końcu udało mu się przełamać barierę 10 minut, co z całą pewnością było epokowym wydarzeniem. Jednak Monster zapowiedział, że w 2012 roku wystartuje w prototypowym pojeździe elektrycznym.

Będzie to z całą pewnością nowe doświadczenie dla Monstera, gdyż w ubiegłym roku startował w specjalnie przygotowanym Suzuki SX4 Hill Climb Special, którego 3,1-litrowy silnik w układzie V6 generował 910 KM. Monster widocznie szuka wyzwań, a to z całą pewnością takim będzie. 62-letni Japończyk nie składa jednak broni, gdyż w tegorocznej edycji Pikes Peak International Hill Climb pragnie poprawić swój ubiegłoroczny rekord (9:51.278) i po raz siódmy z rzędu - zwyciężyć.

Pomoże w tym ekipa APEV (Association for the Promotion of Electric Vehicles), która będzie odpowiedzialna za stworzenie prototypowego pojazdu elektrycznego. Będzie on mógł z powodzeniem konkurować ze spalinowymi potworami innych uczestników w najmocniejszej klasie Unlimited.

A cel jest szczytny - Monster Tajima pragnie w ten sposób wspomóc ofiary tragicznego w skutkach trzęsienia ziemi i tsunami, które nawiedziło Japonię w ubiegłym roku. Drugim celem jest promowanie różnorakich, edukacyjnych projektów ekologicznych dla dzieci.

Ze swojej strony jedynie przypomnę, że podjazd na wzgórze Pikes Peak liczy prawie 20 km i 156 zakrętów. Różnica poziomów startu i mety wynosi ponad 1400 m, a linię mety umieszczono na wysokości 4300 m.n.p.m. Duże wysokości powodują, że w górnej części trasy moc konwencjonalnych silników spalinowych maleje o około 30%. Oczywiście spadek nie dotyczy motorów elektrycznych. W zeszłym roku po raz pierwszy w tej imprezie startował produkcyjny pojazd elektryczny – Nissan Leaf.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇