Mocne wejście na rynek nowego Forda Tourneo Connecta. Powodów sukcesu jest co najmniej kilka

Mocne wejście na rynek nowego Forda Tourneo Connecta. Powodów sukcesu jest co najmniej kilka

Źródło zdjęć: © materiały partnera
26.10.2022 13:22

Ford Tourneo Connect, który pojawił się na rynku zaledwie kilka miesięcy temu, bardzo szybko stał się sprzedażowym hitem. We wrześniu model był zdecydowanie najlepiej sprzedającym się autem w segmencie minivanów i kombivanów. Samochód dzięki swojej wszechstronności jest w stanie zaspokoić potrzeby nie tylko klientów szukających minivanów.

  • Ford Tourneo Connect we wrześniu 2022 r. był najlepiej sprzedającym się w Polsce modelem, jeśli chodzi o segment minivanów i kombivanów.*
  • Model jest niezwykle popularny wśród klientów biznesowych, gdzie może zastąpić nawet samochody z segmentu D, a jednocześnie jest od nich bardziej wszechstronny.
  • Klienci doceniają także niską cenę zakupu oraz bogate wyposażenie już w podstawowej wersji.

Spodziewany sukces

We wrześniu 2022 r. nowy Ford Tourneo Connect sprzedał się w 186 egzemplarzach, będąc czwartym najlepiej sprzedającym się osobowym Fordem. Jednocześnie model był nie tylko bestsellerem w swoim segmencie dużych minivanów, ale także biorąc pod uwagę małe i średnie minivany oraz kombivany. Tourneo Connect w pokonanym polu pozostawił wielu konkurentów, którzy do tej pory rozdawali karty w tych segmentach. Model pokochali przede wszystkim klienci biznesowi, którzy we wrześniu stanowili 87% sprzedaży.

Nic jednak dziwnego, biorąc pod uwagę wszechstronność modelu i ogromne możliwości zarówno jako pojazdu użytkowego, jak i samochodu rodzinnego. W Tourneo Connect nie chodzi jednak tylko bezpośrednio o możliwości ładunkowe czy personalizacji, ale przede wszystkim o dostosowanie się do różnych potrzeb klientów. Model może zastąpić w firmowej flocie nie tylko Forda Galaxy, ale także być skuteczną alternatywą dla modeli segmentu D, w tym Forda Mondeo.

– Nie ukrywamy, że byliśmy niemal pewni sukcesu tego modelu wśród klientów biznesowych. Świetna wartość rezydualna, korzystna cena zakupu oraz walory użytkowe tego modelu sprawiają, że może pozostać rynkowym hitem na bardzo długo. Tak naprawdę wypełnia on lukę na rynku i sprawdza się zarówno w biznesie przyzwyczajonym do minivanów, jak i do aut z innych segmentów. Niczym nie odstaje od wielu modeli segmentu D, a dodatkowo oferuje większe możliwości – powiedział Karol Jelonek, kierownik działu sprzedaży flotowej Ford Polska.

Zachwyca możliwościami transformacji, ale nie tylko

Tourneo Connect jest dostępny w Polsce już od 98 320 zł netto, co jest niezwykle korzystną ofertą, biorąc pod uwagę rosnące ceny samochodów. Model można kupić z benzynowym silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 114 KM, a także silnikiem wysokoprężnym 2.0 EcoBlue o mocy 102 albo 122 KM.

Auto już w standardzie zapewnia m.in. bogatą ofertę systemów wspomagających bezpieczeństwo jazdy. To m.in. funkcja automatycznego hamowania po kolizji, system zapobiegania kolizjom z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, czujniki parkowania z przodu i tyłu czy tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości. W przeciwieństwie do wielu rywali, Tourneo Connect już w standardzie oferuje usługi łączności na najwyższym poziomie. Bazą dla wszystkich wersji jest 8,25-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, obsługa Android Auto i Apple CarPlay oraz zestaw głośnomówiący z Bluetooth.

– Z opinii przekazywanych nam przez dilerów dowiadujemy się, że cena i wartość rezydualna są dla klientów niezwykle ważne, ale do Forda przekonuje ich naprawdę bogate wyposażenie standardowe już podstawowej wersji Tourneo Connecta oraz niezwykłe możliwości personalizacji tego modelu. Otrzymują oni pełnowartościowy samochód, który świetnie wygląda, ale przede wszystkim jest niezwykle praktyczny i komfortowy. Przesuwne drzwi boczne, bardzo niskie spalanie oraz możliwość szybkiej transformacji z 7-osobowego rodzinnego samochodu na pojazd użytkowy z 3 105 dm3 przestrzeni bagażowej od momentu premiery robi nie tylko na mnie ogromne wrażenie – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

* Dane dotyczące sprzedaży pochodzą z raportu PZPM z września 2022 roku.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie