Miejski rozrabiaka – Senner A1 1.4 TFSI S‑tronic (2011)

To już drugie podejście inżynierów firmy Senner Tuning do najmniejszego produktu Audi. Poprzednim razem udało się im zwiększyć moc silnika ze 122 do 156 KM. Teraz koni jest jeszcze więcej. Dodatkowym atutem mogą być też inne modyfikacje.

Senner A1 1.4 TFSI (165 KM) fot.7
Senner A1 1.4 TFSI (165 KM) fot.7
Olgierd Lachowski

17.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:54

Senner A1 1.4 TFSI (165 KM) fot.3
Senner A1 1.4 TFSI (165 KM) fot.3

To Audi A1 w odmianie fabrycznej skrywa pod maską mały 1,4-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką, który rozwija moc 122 KM przy 5000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jednostki wynosi 200 Nm, a dostęp do niego kierowca ma od 1500 do 4000 obr./min.

Z motorem jest połączona dwusprzęgłowa, zautomatyzowana skrzynia biegów o 7 przełożeniach (dostępne są również wersje z 6-biegową skrzynią manualną), a napęd jest przesyłany na przednie koła.

Na początku roku Senner przedstawił podkręconą do 156 KM odmianę tego wozu, która po wprowadzeniu przez Audi wersji 185-konnej stała się swego rodzaju łącznikiem między seryjnymi 122-konnymi i 185-konnymi odmianami.

Senner A1 1.4 TFSI (165 KM) fot.5
Senner A1 1.4 TFSI (165 KM) fot.5

Teraz tuner zaprezentował A1 1.4 TFSI, które zawiera nieco więcej zmian niż poprzednik. Przede wszystkim w przypadku tego autka mamy do czynienia z mocniejszą jednostką silnikową. Ma ona nie tylko więcej koni niż seryjne A1, ale także kilka więcej niż poprzednia propozycja Sennera. Za pomocą nowego oprogramowania silnika oraz sportowego układu wylotowego mechanicy uzyskali wzrost mocy do 165 KM, a maksymalnego momentu obrotowego do 265 Nm (poprzednio: 156 KM i 250 Nm).

Również tym razem zdecydowano się na obniżenie samochodu poprzez zastosowanie komponentów zawieszenia firmy KW. W przeciwieństwie do poprzednika to A1 ma nie 18-calowe, a o rozmiar większe felgi Barracuda Tzunamee o szerokości 9,0”. Za przeniesienie napędu na asfalt odpowiadają opony Vredestein Ultrac Sessantra 225/35 R 19. Żeby nie było kłopotów z ich montażem Senner zastosował „dystanse” z przodu i z tyłu.

Senner A1 1.4 TFSI (165 KM) fot.8
Senner A1 1.4 TFSI (165 KM) fot.8

Na zewnątrz odnajdziemy takie detale stylistyczne, jak listwa pod przednim zderzakiem i listwy progowe. Lusterka i łuk dachowy, w przeciwieństwie do reszty nadwozia, zostały pomalowane na biało, co daje ciekawy efekt znany z Mini czy Škody Fabii RS.

Najbardziej wybredni klienci mogą dokupić system ksenonowego oświetlenia, a także multimedialny system z nawigacją i wielofunkcyjną kierownicą.

Senner A1 1.4 TFSI (165 KM) fot.15
Senner A1 1.4 TFSI (165 KM) fot.15

Koszt takiego tuningu wynosi prawie 10 000 euro, a gotowy samochód jest wyceniany na 36 590 euro.

Dane techniczne


  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1390 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 165 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 118,71 KM/l (seryjny – 87,77 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 265 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napęd: Na przednie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 9,0 x 19” Barracuda Tzunamee
  • Koła tylne: 9,0 x 19” Barracuda Tzunamee
  • Opony przednie: 225/35 R 19 Vredestein
  • Opony tylne: 225/35 R 19 Vredestein

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1200 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,27 kg/KM (seryjny – 9,84 kg/KM)
  • Długość: 3954 mm
  • Szerokość: 1740 mm
  • Rozstaw osi: 2469 mmblock position=\inside7774/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)