Michelin Power One
Po dwóch "chudych" latach na torach MotoGP Michelin planuje wrócić do gry o Pole Position. Nowa seria opon Michelin Power One ma ułatwić francuskiemu koncernowi powrót na czołowe pozycje branży oponiarskiej. Przez wiele lat Michelin było niekwestionowanym liderem i bazując na ogromnym doświadczeniu stworzyło opony, które przywrócą mu należna miejsce.
01.04.2009 | aktual.: 02.10.2022 17:07
Po dwóch "chudych" latach na torach MotoGP Michelin planuje wrócić do gry o Pole Position. Nowa seria opon Michelin Power One ma ułatwić francuskiemu koncernowi powrót na czołowe pozycje branży oponiarskiej. Przez wiele lat Michelin było niekwestionowanym liderem i bazując na ogromnym doświadczeniu stworzyło opony, które przywrócą mu należna miejsce.
Przejdźmy więc do konkretów. Seria Michelin Power One to 3 zasadnicze typy gum:
- 17 calowe bieżnikowane opony do \zwykłych\ motocykli, mają gwarantować doskonała trakcję zarówno na ulicach i szosach jak i na wszelkiej maści amatorskich poczynaniach na torze,
- 17 calowe bieżnikowane opony wyścigowe przeznaczone do rywalizacji w klasach takich jak Superstock, czy też Supersport.
- 16,5 calowe opony wyścigowe kierowane do startów w takich klasach jak Superbike.
Każda z tych opon zawiera sprawdzone rozwiązanie Michelina równolegle z nowymi technologiami, opracowanymi specjalnie dla serii Power One. 17-calówki wykorzystują między innymi technologię NST - Near Slick Technology, dzięki której jedynie 5% opony to rowki, a 95% to czysta, żywa guma. Inne zastosowane technologie to: STC (Synthetic Component Technology), MRST (Michelin Racing Synthetic Technology), HTSC (High Tech Synthethic Compound), SRT (Silica Rain Technolgy). Cała plejada tajemniczo brzmiących skrótów ma w zasadzie tylko jeden cel: niesamowitą przyczepność na torze, od początku do końca wyścigu (treningu) i jak pokazują testy tak się właśnie dzieje. A wiarygodność tych słów potwierdza fakt, że chyba żadna dotychczas opona nie została tak dokładnie przetestowana.
Z kolei 16,5 calowe opony wykorzystują zupełnie nowatorskie rozwiązanie technologiczne: AST - Asymmetric Technology. Oznacza to nic innego jak wykorzystanie różnych mieszanek gum po obu stronach opony (w zależności od toru na jakim opona ma być użytkowana - są tory gdzie więcej jest prawych zakrętów i są takie gdzie dominują lewe). Gwarantuje to dłuższą żywotność gumy i w konsekwencji lepszą przyczepność. Takie rozwiązanie ujrzy światło dzienne po raz pierwszy.
Proponuje rozpocząć samodzielne testy!
Źródło: http://www.motorcycle-usa.com/