Michelin Power One

Po dwóch "chudych" latach na torach MotoGP Michelin planuje wrócić do gry o Pole Position. Nowa seria opon Michelin Power One ma ułatwić francuskiemu koncernowi powrót na czołowe pozycje branży oponiarskiej. Przez wiele lat Michelin było niekwestionowanym liderem i bazując na ogromnym doświadczeniu stworzyło opony, które przywrócą mu należna miejsce.

Obraz
Piotr Motyka

Po dwóch "chudych" latach na torach MotoGP Michelin planuje wrócić do gry o Pole Position. Nowa seria opon Michelin Power One ma ułatwić francuskiemu koncernowi powrót na czołowe pozycje branży oponiarskiej. Przez wiele lat Michelin było niekwestionowanym liderem i bazując na ogromnym doświadczeniu stworzyło opony, które przywrócą mu należna miejsce.

Przejdźmy więc do konkretów. Seria Michelin Power One to 3 zasadnicze typy gum:

  • 17 calowe bieżnikowane opony do \zwykłych\ motocykli, mają gwarantować doskonała trakcję zarówno na ulicach i szosach jak i na wszelkiej maści amatorskich poczynaniach na torze,
  • 17 calowe bieżnikowane opony wyścigowe przeznaczone do rywalizacji w klasach takich jak Superstock, czy też Supersport.
  • 16,5 calowe opony wyścigowe kierowane do startów w takich klasach jak Superbike.

Każda z tych opon zawiera sprawdzone rozwiązanie Michelina równolegle z nowymi technologiami, opracowanymi specjalnie dla serii Power One. 17-calówki wykorzystują między innymi technologię NST - Near Slick Technology, dzięki której jedynie 5% opony to rowki, a 95% to czysta, żywa guma. Inne zastosowane technologie to: STC (Synthetic Component Technology), MRST (Michelin Racing Synthetic Technology), HTSC (High Tech Synthethic Compound), SRT (Silica Rain Technolgy). Cała plejada tajemniczo brzmiących skrótów ma w zasadzie tylko jeden cel: niesamowitą przyczepność na torze, od początku do końca wyścigu (treningu) i jak pokazują testy tak się właśnie dzieje. A wiarygodność tych słów potwierdza fakt, że chyba żadna dotychczas opona nie została tak dokładnie przetestowana.

Z kolei 16,5 calowe opony wykorzystują zupełnie nowatorskie rozwiązanie technologiczne: AST - Asymmetric Technology. Oznacza to nic innego jak wykorzystanie różnych mieszanek gum po obu stronach opony (w zależności od toru na jakim opona ma być użytkowana - są tory gdzie więcej jest prawych zakrętów i są takie gdzie dominują lewe). Gwarantuje to dłuższą żywotność gumy i w konsekwencji lepszą przyczepność. Takie rozwiązanie ujrzy światło dzienne po raz pierwszy.

Proponuje rozpocząć samodzielne testy!

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów