Michelin Power One

Po dwóch "chudych" latach na torach MotoGP Michelin planuje wrócić do gry o Pole Position. Nowa seria opon Michelin Power One ma ułatwić francuskiemu koncernowi powrót na czołowe pozycje branży oponiarskiej. Przez wiele lat Michelin było niekwestionowanym liderem i bazując na ogromnym doświadczeniu stworzyło opony, które przywrócą mu należna miejsce.

Obraz
Piotr Motyka

Po dwóch "chudych" latach na torach MotoGP Michelin planuje wrócić do gry o Pole Position. Nowa seria opon Michelin Power One ma ułatwić francuskiemu koncernowi powrót na czołowe pozycje branży oponiarskiej. Przez wiele lat Michelin było niekwestionowanym liderem i bazując na ogromnym doświadczeniu stworzyło opony, które przywrócą mu należna miejsce.

Przejdźmy więc do konkretów. Seria Michelin Power One to 3 zasadnicze typy gum:

  • 17 calowe bieżnikowane opony do \zwykłych\ motocykli, mają gwarantować doskonała trakcję zarówno na ulicach i szosach jak i na wszelkiej maści amatorskich poczynaniach na torze,
  • 17 calowe bieżnikowane opony wyścigowe przeznaczone do rywalizacji w klasach takich jak Superstock, czy też Supersport.
  • 16,5 calowe opony wyścigowe kierowane do startów w takich klasach jak Superbike.

Każda z tych opon zawiera sprawdzone rozwiązanie Michelina równolegle z nowymi technologiami, opracowanymi specjalnie dla serii Power One. 17-calówki wykorzystują między innymi technologię NST - Near Slick Technology, dzięki której jedynie 5% opony to rowki, a 95% to czysta, żywa guma. Inne zastosowane technologie to: STC (Synthetic Component Technology), MRST (Michelin Racing Synthetic Technology), HTSC (High Tech Synthethic Compound), SRT (Silica Rain Technolgy). Cała plejada tajemniczo brzmiących skrótów ma w zasadzie tylko jeden cel: niesamowitą przyczepność na torze, od początku do końca wyścigu (treningu) i jak pokazują testy tak się właśnie dzieje. A wiarygodność tych słów potwierdza fakt, że chyba żadna dotychczas opona nie została tak dokładnie przetestowana.

Z kolei 16,5 calowe opony wykorzystują zupełnie nowatorskie rozwiązanie technologiczne: AST - Asymmetric Technology. Oznacza to nic innego jak wykorzystanie różnych mieszanek gum po obu stronach opony (w zależności od toru na jakim opona ma być użytkowana - są tory gdzie więcej jest prawych zakrętów i są takie gdzie dominują lewe). Gwarantuje to dłuższą żywotność gumy i w konsekwencji lepszą przyczepność. Takie rozwiązanie ujrzy światło dzienne po raz pierwszy.

Proponuje rozpocząć samodzielne testy!

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony