Mercedes eVito Furgon zyskał znacznie większy akumulator. W końcu ma niezły zasięg

Mercedes usprawnił nieco swojego elektrycznego dostawczaka. Dzięki wprowadzonym zmianom auto stało się znacznie ciekawszą propozycją. Wszystko za sprawą zauważalnie zwiększonego zasięgu.

Wizualnie nic się nie zmieniłoWizualnie nic się nie zmieniło
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Daimler
Aleksander Ruciński

Mercedes eVito Furgon jak dotąd nie mógł pochwalić się zbyt imponującymi parametrami. Ten praktyczny elektryk dysponował bowiem średnio wydajnym napędem, który pozwalał pokonać na jednym ładowaniu maksymalnie 186 km. Teraz jest to 314 km.

Skąd tak duża zmiana? Niemcy popracowali przede wszystkim nad samą wydajnością napędu. Zastosowali też akumulator o pojemności użytkowej 60 kWh zamiast dotychczasowych 41,4 kWh. Przy okazji auto zyskało też możliwość ładowania prądem 50 kW, a w opcji do 80 kW. Wcześniej szybkie ładowanie było zarezerwowane dla osobowej wersji Tourer.

Nie bez znaczenia dla większego zasięgu jest także system odzyskiwana energii z regulacją stopnia hamowania silnikiem. Rozwiązanie to współpracuje z systemami wsparcia kierowcy i jest w stanie wesprzeć tradycyjne hamulce w kryzysowej sytuacji.

Mercedes eVito Furgon (2022)
Mercedes eVito Furgon (2022) © fot. Daimler

Walory czysto praktyczne nie uległy zmianie. Auto jest w stanie przewieźć 6,6 m3 ładunku o masie do 888 kg. Sam silnik również się nie zmienił. To 114-konny elektryk generujący 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dzięki wprowadzonym poprawkom, które znacząco wpłynęły na zasięg, eVito z pewnością przyciągnie do salonów większe rzesze klientów potrzebujących elektrycznego dostawczaka.

Wybrane dla Ciebie
Błąd parkowania z automatyczną skrzynią biegów, który może zaskoczyć
Błąd parkowania z automatyczną skrzynią biegów, który może zaskoczyć
Akcja policji w całym kraju. 5 tys. funkcjonariuszy ruszy na drogi
Akcja policji w całym kraju. 5 tys. funkcjonariuszy ruszy na drogi
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Alfy Romeo Quadrifoglio wrócą do oferty. Wiemy kiedy
Alfy Romeo Quadrifoglio wrócą do oferty. Wiemy kiedy
Norris dominuje w GP Meksyku i wychodzi na prowadzenie w klasyfikacji
Norris dominuje w GP Meksyku i wychodzi na prowadzenie w klasyfikacji
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Silnik BMW 1.5 Turbo (B38) - opinie i typowe usterki
Silnik BMW 1.5 Turbo (B38) - opinie i typowe usterki