McLaren nie wyklucza napędu elektrycznego. Jednakże nie zbuduje SUV-a

Stale rosnąca popularność SUV-ów sprawiła, że tym segmentem rynku zainteresowały się marki, które dotychczas nie miały wiele wspólnego z pseudoterenówkami. Wśród nich Lamborghini, Bentley, a nawet Rolls-Royce. Możecie być jednak pewni, że w tym zacnym gronie nie zagości McLaren.

Model P1 już dziś wykorzystuje technologię hybrydową.Model P1 już dziś wykorzystuje technologię hybrydową.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Szef brytyjskiej marki, Mike Flewitt, w wywiadzie dla Automotive News, poinformował, że McLaren nie zamierza stworzyć SUV-a. Nie jest jednak przeciwny autom elektrycznym. Czy to oznacza, że niebawem superauta z Woking będą napędzane prądem? Bardzo możliwe. Flewitt nie ukrywa, że taka technologia zagości w McLarenie nie wcześniej niż w 2025 roku, ale jest w oficjalnych planach marki.

Za kilka lat może się bowiem okazać, że spalinowe McLareny przestaną spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji. Wówczas konieczne będzie stosowanie hybryd oraz w pełni elektrycznych rozwiązań. Brytyjczycy pogodzili się z tą myślą. Pracują już nad systemem wydajnych i lekkich baterii, które powinny sprawdzić się w samochodach o typowo sportowym charakterze.

Co ważne, Flewitt obiecuje, że nowe rodzaje napędu nie będą wiązały się z jakimikolwiek kompromisami w kwestii osiągów. Wręcz przeciwnie - McLareny z roku na rok mają się stawać coraz szybsze i dawać jeszcze więcej przyjemności z jazdy. To duża zmiana dla producenta, który co prawda ma już w swojej ofercie hybrydy, ale nigdy nie stworzył w pełni elektrycznego auta.

Jeśli jesteście motoryzacyjnymi purystami i najnowsze doniesienia dotyczące McLarena nie brzmią według Was dobrze, musicie zadowolić się tym, że mogło być jeszcze gorzej. Nie będzie, ponieważ w Woking nie zamierzają produkować SUV-a. Nie, żeby mieli coś przeciwko tego typu autom, lecz jak mówi Mike Flewitt: Wolimy skupić się na tym, co robimy dobrze. Poza tym zaprojektowanie SUV-a byłoby bardzo kosztowne i czasochłonne."

Zamiast tworzyć konkurenta dla Urusa, McLaren skupi się na typowo sportowych modelach. Na razie nie wiemy jeszcze kiedy nastąpi elektryfikacja gamy brytyjskiej marki. Możecie być jednak pewni, że prędzej czy później do tego dojdzie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km