McLaren 765LT Strata mimo nazwy może okazać się niezłą inwestycją

Specjaliści z McLaren Special Operations znów pokazali swój kunszt. Najnowszym efektem ich wysiłków jest McLaren 765LT Strata - jednostkowy egzemplarz w bardzo nietypowej konfiguracji kolorystycznej, która pozwoli odróżnić go od seryjnych sztuk.

Niepowtarzalna kolorystyka jest wynikiem 450 godzin prac.Niepowtarzalna kolorystyka jest wynikiem 450 godzin prac.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

450 roboczogodzin - tyle czasu poświęcono na samo lakierowanie tego wyjątkowego mclarena. MSO oparło swój najnowszy projekt na rzadkim modelu 765LT, który doczeka się zaledwie 765 sztuk. Każda z nich będzie wyjątkowa, ale raczej żadna nie pozwoli wyróżnić się tak bardzo, jak opisywany egzemplarz o nazwie Strata.

Połączenie czerni, czerwieni i pomarańczy zaowocowało niepowtarzalną prezencją nadwozia. Zadbano też o detale w postaci czerwonych zacisków hamulców czy dodatkowy wlot powietrza w dachu wykonany z nielakierowanego włókna węglowego. Carbon jest wiodącym materiałem także w kabinie, gdzie znajdziemy kubełkowe fotele o odchudzonej konstrukcji i delikatne, pomarańczowe przeszycia.

Wnętrze jednak na tle nadwozia prezentuje się wyjątkowo zachowawczo. Wszechobecna czerń z pewnością nie będzie rozpraszać kierowcy wyciskającego siódme poty z doładowanego, 4-litrowego V8, które generuje 765 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki takim parametrom setka pojawia się na liczniku już po 2,8 sekundy.

Auto może więc pochwalić się najważniejszymi zaletami modelu 765LT, dodając do tego niepowtarzalny wygląd. Cena tego konkretnego egzemplarza pozostaje nieznana. Z pewnością jednak przekracza kwotę 1 819 461 zł - tyle bowiem trzeba zapłacić za podstawowe wydanie. Jedno jest pewne - mimo nazwy Strata raczej nie będzie złą lokatą kapitału.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej