Aston Martin zrezygnuje z V8 od AMG na rzecz hybrydy V6 

Aston Martin oferuje 4-litrowe V8 konstrukcji AMG w wielu modelach - począwszy od DB11, poprzez Vantage'a, a skończywszy na nowym SUV-ie DBX. Jak się jednak okazuje, dni tego silnika są policzone. W przyszłości zastąpi go 3-litrowa hybryda V6.

SUV DBX to jeden z modeli wykorzystujących 4-litrowy silnik V8 AMG.SUV DBX to jeden z modeli wykorzystujących 4-litrowy silnik V8 AMG.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Rezygnacja z V8 nie jest pomysłem Brytyjczyków, lecz Niemców z AMG. Plany Mercedesa dotyczące zastąpienia 4-litrówki mniejszym zestawem hybrydowym są znane nie od dziś. Gdy tak się stanie, Aston Martin korzystający z tego samego silnika zostanie na lodzie.

Andy Palmer, szef marki, ma już jednak gotowy plan działania, który przedstawił w wywiadzie dla magazynu "Car&Driver". Palmer przyznał, że inżynierowie Astona Martina pracują nad hybrydową alternatywą, która zastąpi dotychczasowy silnik AMG. W przeciwieństwie jednak do Mercedesa, który prawdopodobnie wykorzysta w tym celu 4-cylindrówkę, Brytyjczycy zamierzają postawić na V6.

Motor wspomagany jednostką elektryczną ma mieć 3 litry pojemności. Palmer twierdzi, że "będzie równie dobry, jeśli nie lepszy niż silnik AMG". Niestety, nadal nie znamy żadnych danych technicznych. Wiadomo jedynie, że hybrydowy zestaw dorówna V8 zarówno w kwestii mocy, jak i maksymalnego momentu obrotowego.

Ci, którzy w tych zapowiedziach widzą początek ery downsizingu w gamie Astona Martina, na razie nie mają żadnych powodów do obaw. Najbardziej spektakularny motor w ofercie marki pozostanie bowiem na swoim miejscu. Mowa oczywiście o V12, które będzie kontynuowane tak długo, jak pozwolą na to stale zaostrzane normy emisji spalin.

Debiutu hybrydowego V6 powinniśmy spodziewać się w ciągu najbliższych dwóch lat. Rozwój nowego napędu jest możliwy dzięki środkom, które zaoszczędzono zamrażając projekt Lagonda. To jedna z decyzji podjętych w ostatnich tygodniach pod wpływem nowego inwestora, Lawrence'a Strolla, który zdecydował się wspomóc Astona Martina potężnym zastrzykiem finansowym.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej