WAŻNE
TERAZ

Będzie rozmowa Trump-Nawrocki. Biały Dom zabiera głos

McLaren 600LT na ostro. Novitec zwiększył moc i poprawił wygląd

Czy takie samochody potrzebują tuningu? McLaren 600LT jest przecież ucieleśnieniem marzeń niejednego fana motoryzacji. Wygląda nieźle, a do tego świetnie jeździ. Nigdy jednak nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej.

Wygląda lepiej i jest jeszcze szybszy. Czego chcieć więcej?Wygląda lepiej i jest jeszcze szybszy. Czego chcieć więcej?
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Niemiecka firma Novitec jest uznanym specjalistą od modyfikacji supersamochodów. W jej warsztacie najczęściej goszczą różne modele Ferrari i Lamborghini. Teraz jednak padło na ich konkurenta z Wielkiej Brytanii. Choć 600LT nie jest topową propozycją w gamie McLarena, zdecydowanie zasługuje na uwagę. Doskonała aerodynamika oraz mocny, podwójnie doładowany silnik V8 czynią z niego wspaniałą maszynę do ostrej jazdy.

Jak sama nazwa wskazuje, 600LT może pochwalić się mocą 600 hp, co w naszej skali daje 608 KM . To więcej niż wystarczająca wartość. Specjaliści z Novitec postanowili jednak nieco wyżej wypozycjonować ten model, tworząc pakiet, dzięki któremu może on stanowić ciekawą alternatywę dla mocniejszych i droższych braci. Za sprawą modyfikacji oprogramowania sterującego silnikiem oraz zastosowaniu zupełnie nowego, autorskiego wydechu, stado koni mechanicznych 600LT powiększyło się o dodatkowe 97 sztuk.

Wzmocniony napęd wpływa oczywiście na osiągi. Sprint do setki trwa mniej niż 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 333 km/h. Dodatkowa moc nie jest jednak jedyną nowością na pokładzie. Tuner zadbał bowiem także o sztywniejsze, obniżone o 30 mm zawieszenie, czy piękne, kute felgi Vossen o średnicy 20 cali z przodu i 21 z tyłu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Mimo wspaniałych osiągów, McLareny pozostają zaskakująco komfortowymi środkami transportu. Nie są to spartańskie, torowe wydmuszki, lecz stuprocentowo luksusowe pojazdy. W Novitec zdają sobie z tego sprawę, dlatego chętni mogą zmodyfikować również wnętrze. Do wyboru alkantara, włókno węglowe, aluminium i szlachetne skóry. Jedynym ograniczeniem - jak zwykle w takich przypadkach - jest zasobność portfela klienta.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km