Mcchip-DKR Audi RS5 Stufe III (2013)

Choć Audi w wersji RS5 na rynku jest już trzy lata, niezbyt wiele firm tuningowych zabrało się za przeróbki tego wozu. Dziś Mcchip-DKR pokazało swój pomysł na to coupé – 600-konny pomysł.

Obraz
Olgierd Lachowski

Maszyna ze zdjęć to wersja sprzed liftingu. Nowa odmiana technicznie nie różni się niemal niczym od pojazdu pokazanego trzy lata temu. Na karoserii rozbieżności najłatwiej zauważyć w przednich reflektorach – w nowszym coupé światła są węższe.

Źródłem mocy pozostaje 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 4,2 l. Wolnossący agregat ma bezpośredni wtrysk paliwa. Motor może pochwalić się 450 KM mocy maksymalnej i 430 Nm momentu obrotowego. Jednostka napędowa lubi obroty, co widać po tym, że szczyt mocy jest osiągany dopiero przy 8250 obr./min.

Obraz

Moc jest przesyłana przez skrzynię biegów do wszystkich kół. Przekładnia to zautomatyzowana konstrukcja o dwóch sprzęgłach. Skrzynia ma siedem przełożeń.

Choć Audi RS5 waży całkiem sporo – 1725 kg – dzięki dużej mocy i napędowi na obie osie, jego osiągi są na bardzo wysokim poziomie. Sportowe coupé przyspiesza do setki w 4,60 s i rozwija prędkość 250 km/h. Tak naprawdę prędkość maksymalna jest dużo wyższa, ale jest elektronicznie ograniczona. Kiedyś MTM usunęło kaganiec i okazało się, że RS-piątka potrafi rozbujać się do 303 km/h.

Obraz

Jeszcze szybciej jeździ auto przygotowane przez tunera specjalizującego się w modyfikacjach Porsche, ale nie stroniącego od modyfikowania aut żadnych marek. Mcchip-DKR oferuje trzy pakiety wzmacniające – wszystkie opierają się na doładowaniu.

Warsztat tuningowy zdecydował się na zastosowanie sprężarki mechanicznej. To rozwiązanie jest wybierane częściej niż turbosprężarki w wypadku podkręcania silnika Audi RS5. Oprócz kompresora Mcchip-DKR instaluje układ chłodzenia powietrza doładowującego i wgrywa nowe oprogramowanie. To są zmiany serwowane w każdym pakiecie.

Obraz

Zestaw Stufe I kończy się na wyżej wymienionych poprawkach. Po tych ulepszeniach motor cechuje się mocą maksymalną 550 KM i momentem obrotowym 550 Nm. Pakiet Stufe II ma dodatkowo zamontowane sportowe konwertery katalityczne i nowy software. Auto ma wtedy moc 580 KM oraz moment obrotowy 565 Nm.

Na topie jest kit Stufe III. Poza tym wszystkim, co jest dostępne w zestawie pierwszym, „trójka” ma sportowy układ wylotowy z „katalizatorami” i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych i jeszcze inne oprogramowanie silnikiem. W wyniku zmian 4,2-litrowiec ma moc 600 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 590 Nm.

Obraz

Jeśli chodzi o osiągi drogowe, to Mcchip-DKR ujawniło tylko, że wszystkie wersje mają zainstalowany ogranicznik prędkości działający przy 322 km/h. Nie ma natomiast mowy o czasach przyspieszeń poszczególnych wersji.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4163 cmsup3/sup
  • Doładowanie: sprężarka mechaniczna
  • Moc maksymalna: 550 KM (Stufe I), 580 KM (Stufe II), 600 KM (Stufe III)
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 132,12 KM/l (Stufe I), 139,32 KM/l (Stufe II), 144,13 KM/l (Stufe III) (seryjny – 108,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm (Stufe I), 565 Nm (Stufe II), 590 Nm (Stufe III)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 275/30 R 20
  • Opony tylne: 275/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1725 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,14 kg/KM (Stufe I), 2,97 kg/KM (Stufe II), 2,88 kg/KM (Stufe III), (seryjny – 3,83 kg/KM)
  • Długość: 4649 mm
  • Szerokość: 1860 mm
  • Wysokość: 1349 mm
  • Rozstaw osi: 2751 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 322 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |

Źródło: Mcchip-DKR

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów