Manhart BMW M6 MH6 700 (2013)

Manhart BMW M6 MH6 700 (2013)

Manhart BMW M6 MH6 700 (2013)
Olgierd Lachowski
19.12.2013 21:50, aktualizacja: 08.10.2022 09:52

Znany tuner BMW osiągnął kolejny poziom modyfikacji w modelu M6. Teraz to sportowe coupé z Monachium ma silnik o mocy przeszło 740 KM i osiąga prędkość nawet 320 km/h!

Manhart Racing to firma, która jak mało który tuner zna się na silnikach samochodów marki BMW. Jej właściciel przez wiele lat pracował na wysokim stanowisku konstruktorskim w dziale jednostek napędowych monachijskiego przedsiębiorstwa. Nie powinno więc dziwić, że maszyny wyjeżdżające z warsztatu Manhart Racing należą do najmocniejszych.

Obraz

Sercem M-szóstki jest silnik V8 o objętości skokowej 4,4 l. W pogoni za coraz ostrzejszymi normami oraz za modą na downsizing BMW zdecydowało się na zmianę widlastej 5-litrowej dziesiątki na mniejszą jednostkę napędową, ale za to uzbrojoną w dwie turbosprężarki.

Maksymalny moment obrotowy seryjnego silnika wynosi 680 Nm przy 1500-5750 obr./min. Ta wysoka wartość przy dużym zakresie obrotów to zasługa między innymi turbosprężarek, ale nie tylko – również bezpośredniego wtrysku benzyny. Ten sam parametr w konstrukcji po tuningu wzrósł aż do 953 Nm!

Obraz

Duży skok momentu obrotowego to zasługa sztuczek dokonanych w centralnej jednostce sterującej, wymiany układu wydechowego na sportowy wyposażonego w konwertery katalityczne i tłumiki o ograniczonych wewnętrznych oporach i nowego dolotu powietrza do silnika. Efektem jest też znaczne zwiększenie się liczby koni mechanicznych. Teraz zamiast 560 KM są aż 743 KM.

Obraz

Według katalogowych danych BMW M6 od zera do stu kilometrów na godzinę przyspiesza w 4,20 s, ale w wielu testach auto to jest jeszcze szybsze. Natomiast Manhart wskazuje, że sprint do setki wynosi w jego maszynie 3,80 s. Z kolei żeby osiągnąć 200 km/h, trzeba poczekać jeszcze 6,30 s. Prędkość maksymalna zmodyfikowanego wozu przekracza 320 km/h.

Wraz z poprawą osiągów silnika poszło ulepszenie komponentów zawieszenia. Standardowe elementy podwozia Manhart wymienił na układ firmowany przez KW. Zestaw ma regulowaną charakterystykę pracy amortyzatorów i ich wysokość. Pozostawiono za to fabryczne ceramiczne hamulce, ale te byłoby niezwykle trudno poprawić.

O to, żeby móc wykorzystać w pełni osiągi samochodu na drodze, dbają opony Michelin Pilot Super Sport założone na 21-calowe felgi Concave One.

Obraz

Wizualnie BMW nie zmieniło się w dużym stopniu. Auto ma nową maskę silnika, dołożony splitter, wymienione oprawy zewnętrznych lusterek i dodaną listwę na klapie bagażnika. Wszystko to oczywiście z kompozytów węglowych.

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: V8, 90o, S63B44Tü

• Ustawienie: z przodu, wzdłużnie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 4395 cm3

• Doładowanie: 2 turbosprężarki twin-scroll

• Moc maksymalna: 743 KM

• Objętościowy wskaźnik mocy: 169,06 KM/l (seryjny – 127,42 KM/l)

• Maksymalny moment obrotowy: 953 Nm

• Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne

• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne

• Koła przednie: 21” Concave

• Koła tylne: 21” Concave

• Opony przednie: 265/30 R 21

• Opony tylne: 305/25 R 21

[u]Masy i wymiary:[/u]

• Masa własna: 1925 kg

• Stosunek masy do mocy: 2,59 kg/KM (seryjny – 3,44 kg/KM)

• Długość: 4898 mm

• Szerokość: 1899 mm

• Rozstaw osi: 2851 mm

[u]Osiągi:[/u]

• Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,80 s

• Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,10 s

• Prędkość maksymalna: ponad 320 km/h

Manhart M6 MH6 700 - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)