Lexus UX, NX i RX. Czym różnią się trzy topowe, japońskie SUV-y?

Lexus UX, NX i RX. Czym różnią się trzy topowe, japońskie SUV‑y?

Lexus UX, NX i RX. Czym różnią się trzy topowe, japońskie SUV-y?
Źródło zdjęć: © Materiał partnera
Julian Grabowski
27.09.2021 09:37, aktualizacja: 14.03.2023 14:59

Dziś zamiast zastanawiać się czy wybrać sedana, czy auto o podwyższonym nadwoziu, inaczej powinniśmy postawić pytanie. Brzmi ono: jakiego SUV-a powinniśmy wybrać dla siebie?

Kilkanaście lat temu, czyli wtedy, gdy pierwsze SUV-y i crossovery zaczęły wspinać się na szczyt listy bestsellerów, ich wybór miał dawać możliwość wyróżnienia się z tłumu – wyższe nadwozie, bardziej masywna karoseria, duże koła i większy prześwit to cechy, które pozwalały kierowcy SUV-a poczuć się królem drogi. Szczególnie po zaparkowaniu obok zwykłych, pospolitych "osobówek". Czy auta te kupowało się głównie za względu na oryginalną stylizację?

Niekoniecznie. SUV-y zapewniają również wyższą pozycję za kierownicą – to sprawia, że czujemy się bezpieczniej i mamy lepszą widoczność. Do tego zapewniają też wyższy komfort jazdy niż zwykłe auta.

Dziś, gdy każdy producent oferuje kilka tego rodzaju modeli, trudno wybrać auto, które rzeczywiście będzie się wyróżniało. Czym więc kierować się, aby mieć pewność, że dokonamy dobrego wyboru?

Dla nas to trzy wyznaczniki: atrakcyjny design, najnowocześniejsze rozwiązania techniczne i najwyższy komfort podróżowania.

Z pewnością japońskiemu Lexusowi można przypisać każdą z tych cech. Auta tej marki prezentują się atrakcyjnie, zapewniają niespotykany w swojej klasie komfort podróżowania, a także naszpikowane są nowoczesną techniką, m.in. za sprawą zaawansowanego napędu hybrydowego. Pozostaje pytanie – UX, NX czy RX?

Obraz
© Materiał partnera

Stylizacja – mocna strona kompaktowego Lexusa UX

NX ma nienaganne proporcje i mnóstwo nowoczesnych detali, większy RX wyróżnia sią bardzo muskularną karoserią oraz ogromnymi gabarytami, a jednak w tej kategorii to właśnie UX, kompaktowy SUV o typowo miejskiej charakterystyce, okazuje się samochodem wybitnym.

Musi taki być, ponieważ kierowcy podróżujący w mieście oczekują, aby ich auto wyróżniało się na drodze modnym i nowoczesnym wyglądem.

Mocne strony wyglądu Lexusa UX? Ten samochód ma w sobie wiele świeżości, dlatego postawiony obok konkurentów, wygląda olśniewająco.

Z przodu zwraca uwagę typowy dla Lexusa kształt chromowanej osłony chłodnicy, a także przednich reflektorów w technice LED, które mają charakterystyczny pasek świateł do jazdy dziennej. Z profilu w oczy rzucają się nie tylko zauważalnie opadająca linia dachu, w stylu coupe, ale również duże obręcze kół i nadkola z czarnymi nakładkami o nieregularnym kształcie – dzięki nim mały Lexus wygląda bojowo, jak samochód terenowy.

Dużo dzieje się także z tyłu auta. Zderzak jest bardzo masywny, spojler na pokrywie bagażnika dodaje sportowego "looku", a ciągnące się przez całą szerokość auta tylne lampy sprawiają, że UX zapewnia świetlne show, szczególnie po zmroku.

Grill, kształt świateł czy opadająca linia dachu to również wyróżniki Lexusów NX i RX, a jednak to kompaktowy UX jako swoją największą zaletę ujawnia właśnie design – nietypowy wygląd auta z pewnością wprowadził sporo zamieszania w szeregach marek oferujących konkurencyjne SUV-y.

Nowoczesny układ napędowy – domena Lexusa NX

Umówmy się, od czasu pojawienia się na świecie pierwszego luksusowego SUV-a z napędem hybrydowym – mowa oczywiście o Lexusie RX z 2005 roku – to właśnie japońska marka rozdaje karty w klasie SUV-ów, jeżeli porównujemy zaawansowanie technicznie ich napędów.

Japończycy od lat rozwijają również najnowsze napędy hybrydowe, dzięki czemu mogą zagwarantować wyjątkową bezawaryjność.

Nowoczesny i bezawaryjny napęd hybrydowy znajdziemy zarówno w modelach Lexus UX 250h (184 KM; napęd na przednie lub na cztery koła), jak i Lexus RX 450h (313 KM; napęd na cztery koła), ale w najnowocześniejszą wersję hybrydy wyposażono właśnie nową odsłonę Lexusa NX.

To m.in. dlatego że NX jako jedyny Lexus oferowany jest dzisiaj w dwóch wariantach – z klasycznym, typowym dla marki napędem oraz z mocniejszym układem hybrydowym typu plug-in. Ta pierwsza odmiana, czyli NX 350h, wytwarza łącznie około 240 KM i dostępna jest w dwóch wariantach – z napędem na przednie koła lub z tzw. elektrycznym napędem na cztery koła.

Model ze wspomnianym układem E-Four rozpędza samochód do 100 km/h w mniej niż 8 sekund.

Do tego hybrydowy układ napędowy z Lexus NX jest jeszcze bardziej oszczędny i pracuje płynniej niż w modelu poprzedniej generacji.

Największą nowością i innowacją jest natomiast zastosowanie napędu typu plug-in w modelu NX 450h+.

Model seryjnie otrzymuje napęd na cztery koła i mocne silniki elektryczne, co w rezultacie daje do dyspozycji kierowcy 306 KM i pozwala na przyspieszenie do "setki" w rewelacyjnym czasie 6 sekund!

Co najważniejsze, nowy model może pokonać około 60 kilometrów w trybie elektrycznym, czyli bez uruchamiania silnika spalinowego. Pozwala to przez cały dzień poruszać się w trybie bezemisyjnym, nawet na drogach szybkiego ruchu, bo w tym trybie auto rozpędzi się do 135 km/h.

Można więc korzystać na co dzień z modelu NX tak jak z samochodu elektrycznego.

Obraz
© Materiał partnera

Luksus na miarę limuzyny – pole do popisu dla Lexusa RX

Futurystyczna stylizacja i nowoczesny układ napędowy, ale również ponad przeciętny komfort jazdy – takie cechy wyróżniają każdy model Lexusa.

UX ma jedne z najwygodniejszych foteli w swojej klasie, które można wyposażyć w funkcję wentylacji, natomiast NX zapewnia ponadprzeciętne osiągi i wysoki komfort jazdy jednocześnie, a to połączenie typowe dla ekskluzywnych SUV-ów. Do tego dochodzi bardzo skuteczne wyciszenie kabiny, a także wysokiej klasy materiały wykończeniowe.

W każdym Lexusie kierowca zostanie potraktowany po królewsku. Na samym szczycie znajduje się jednak Lexus RX, czyli odpowiednik limuzyny LS, ale w nadwoziu SUV-a.

Przede wszystkim samochód ma spore gabaryty, dzięki czemu we wnętrzu nie zabraknie nam przestrzeni.

Do tego każdy usiądzie na miękkim i idealnie wyprofilowanym fotelu z funkcją podgrzewania i wentylacji, a miękka tapicerka skórzana i najwyższej jakości materiały wykończeniowe sprawią, że we wnętrzu poczujemy się jak pokoju hotelowym klasy premium.

Co więcej, przednie fotele w Lexusie posiadają szeroką elektryczną regulację oraz funkcję odsuwania się podczas wsiadania i wysiadania z auta, co tylko zwiększa komfort kierowcy.

Lexus RX wyróżnia się również wygłuszeniem wnętrza. Chociaż większość wysokich i masywnych SUV-ów nie jest w stanie zapewnić ciszy na pokładzie auta, to jednak w Lexusie kierowca i pasażerowie są całkowicie odizolowani od świata zewnętrznego.

Na wysoki komfort jazdy ma wpływ też wyposażenie, takie jak pakiet wszystkich potrzebnych systemów wspomagających kierowcę, a także 15-głośnikowy zestaw audio klasy premium, stworzony przez specjalistów z cenionej firmy Mark Levinson. Na pokładzie RX-a naprawdę można się zrelaksować.

Jakiego SUV-a Lexusa najlepiej wybrać dla siebie?

Każdy model japońskiej marki wyróżnia się unikatowymi rozwiązaniami.

Nowoczesny i futurystycznie stylizowany UX spodoba się tym, którzy chcą się wyróżnić w miejskiej dżungli; NX przypadnie do gustu osobom, które poszukują nowoczesnego i wszechstronnego samochodu rodzinnego, wyróżniającego się najnowszymi zdobyczami techniki. Z kolei Lexus RX to przykład limuzyny w nadwoziu SUV-a, wprost stworzonej dla tych, którzy chcą pokonywać dalekie trasy w możliwie jak najbardziej komfortowych warunkach.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)